• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : جاي خالي عشق در حجاب
  • نظرات : 3 خصوصي ، 38 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + محمد 
    دوست گرامي سلام. اولين باريست که وبلاگ شما را ميبينم. مطلب داغيست بحث حجاب و اينکه از ديدگاه يک شخص باحجاب کامل و معتقد به حجاب نوشته شده آن را جذاب تر ميکند. مشکل اين بحث کلي تر از حجاب است. در همه امور همين موضوع هست به اين دليل که کشور ما اسلاميست و مردم اجبارا قوانين اسلامي را موظفند رعايت کنند. از دو ديدگاه ميشود بحث کرد يکي عقيدتي يکي سياسي.
    از بعد عقيدتي من معتقدم مردم را با اجبار و زور نميشود باايمان و دين دار کرد. البته قبل از من خداوند هم فرموده اند. لا اکراه في الدين حجت را تمام ميکند بر مسلمان. به خاطر همين هم در هيچ کشور مسلمان و غير مسلمان ديگر (غير از بعضي نقاط عربستان و افغانستان در زمان طالبان) شما حجاب اجباري نميبينيد. آيا آنها مسلمان نيستند؟ آيا حجاب ندارند؟ چرا برخي از دوستان دغدغه دارند که بيحجابي مظاهر فساد را زياد ميکند؟ مگر اين عزيزان و خانواده هايشان آنقدر سستند که با ديدن مظاهر بيحجابي فاسد ميشوند؟! چطور محجبه ها و مسلمانان ترکيه، لبنان، فلسطين، عراق، اردن ، سوريه، پاکستان، مالزي، امارات، کويت، بحرين، مصر و ... از ديدن مظاهر بيحجابي منحرف نميشوند؟ برويد ببينيد والله محجبه هاشان از کشور ما بيشترند.چرا عزيزان معتقد و بعضا حذب اللهي اينقدر مردم ما را ضعيف النفس تصور ميکنند؟! چرا اينقدر از بيحجابي ميترسيم. من عرض مبکنم به آن بسيجي يا حذب اللهي عزيز که برادر اگر با ديدن بيحجاب ايمانت سست ميشود فاتحه ايمانت را بخوان اخوي و حلوايش را هم بپز! برو و ببين ايرادت کجاست؟ خودت را قوي کن. يعضي ها براي اينکه توجيه کنند اين موضوع حجاب اجباري و نهي از منکر را از بزرگان سخن نقل ميکنند! ما منبع اصلي (کتاب خدا) رها کرده ايم نقل از بنده خدا ميکنيم؟!
    اگر در کشوري اجبار کنند که هر روز شما به يتيمي کمک کنيد آيا در آنجا کمک به يتيم ثواب و ارزش اصلي خود را خواهد داشت؟اجبار حتي در عمل به خير را نه خدا ميپسندد نه بنده خدا. تا زماني هم که حجاب اجباري باشد و بخواهيم با زور حجاب را گسترش دهيم هيچ جاذبه و عشقي نميتوان در مردم ايجاد کرد. جالب اينجاست که برخي حذب اللهي هاي عزيز حتي به شما که خودتان حجاب کامل داريد و کمي نقد به نحوه مقابله با بيحجابي داريد ايراد ميگيرند! يعني حتي تحمل اندکي مخالفت آنهم از يک خودي را ندارند، عشق در حجاب که جاي خود دارد! در مورد قسمت سياسي بحث به همين بسنده کنم که مشکل اينجاست که قدرت اجرايي در دست همين عزيزانيست که حتي تحمل کوچکترين نقد يک خودي را ندارند!
    سپاس فراوان و آرزوي موفقيت براي شما
    پاسخ

    سلام. مصداق لا اکراه في دين اينجا نيست، اگر اين طور باشد خيلي ها برايشان سخت است نماز صبح بخوانند، يعني چون لااکراه في الدين است نبايد بخوانند؟! و اينکه ما هيچ کداممان با بي حجابي موافق نيستيم، و همه مخالف اين وضع کشور و اين نحو ظاهر زنان و مردان هستيم، حرف من سر نحوه سر و سامان دادن اين وضع است، از برخورد گرفته تا نحوه فرهنگ سازي اش!