• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : چادر من كو؟
  • نظرات : 10 خصوصي ، 125 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    + آزادي 

    گل دختر خانم. از اين که به حجاب تا اين حد اهميت مي دهيد به شما تبريک مي گويم.

    اما اين که نوشته ايد که چادر ميراث حضرت زهرا است اشتباهه. حتما هم منظورتان چادر مشکي بوده که به خاطر رنگ چادر قهوه اي ناراحت شده ايد. چادر لباس عربي نيست که حضرت زهرا پوشيده باشه. پوشش زنان شاهان ساساني بوده. رنگ آن هم سياه نبوده بلکه زنگي و معمولي بوده. رنگ سياه را زماني که عثماني ها تبريز را گرفتند دستور دادند که زن ها بپوشند. بعدها که قاجار به تهران آمدند زنان درباري قاجار طبق رسم تبريز چادر مشکي مي پوشيدند و چادر مشکي در تهران باب شد. به دليل اين که زنان تهراني بعد از انقلاب چادر مشکي مي پوشيدند اين رنگ در همه شهرهاي ايران رواج پيدا کرد. البته چادر مشکي وجود داشته اما به دست آوردن رنگ مشکي به راحتي امروز نبوده به همين دليل به جز اعيان و اشراف و يا در مراسم خاص کسي چادر مشکي نمي پوشيده.

    حضرت زهرا هم طبق بعضي روايات لباس آبي مي پوشيده و اصلا به دست آوردن رنگ سياه در 1400 سال پيش اين قدر ساده نبوده که حضرت زهرا بخواهد اين رنگ را بپوشد. اما لباس ايشان باز طبق روايات کاملا بلند بوده و روي زمين کشيده مي شده است. اما روي سرشان روسري يا شال بلند مثل چارقد مي پوشيده اند که تا زمين نمي آمده. البته پوشيدن چادر مشکي اشکالي ندارد من خودم هم تا چند ماه پيش چادري بودم اما نسبت دادن آن به حضرت زهرا اشکال دارد

    + raha 
    سلام.بنظر من خيلي هم قشنگه!!!همه تنوع و زيبايي رو دوسدارن مگه با حجاب بودن فقط چادر مشکي و ساده پوشيدنه؟با همين حرفاتئن ملتو از حجاب زده کردين 
    + نورا 
    قصه از اينجا شروع مي شود که يک مجري خانم در تلويزيون با مدل خاصي از مانتو برنامه اجرا مي کند.

    از ساعتي بعدش شبکه هاي خبري با تيترهايي مثل"مجري با مانتوي توري در صدا و سيما" و ... انتقاد مي کنند که اين چه وضعش است و اين کار چه توجيهي دارد و چه دليلي دارد و ....

    چندي پيش از اين نيز، مشابه همين انتقادها و سر و صداها –با غلظت کمتر- نسبت به استفاده از چادر ملي قهوه اي رنگ در تلويزيون به پا شد.

    راستش ما نه وکيل و وصي صدا و سيما هستيم و نه از عملکرد اين سازمان در مورد فرهنگ حجاب و نيز نحوه معرفي زنان در سريال ها و برنامه هايش، چندان دل خجسته اي داريم!

    ولي در اين مورد خاص چند خطي حرف براي گفتن داريم، اين توضيح را داشته باشيد که نگارنده اصراري بر حمايت از اين نوع لباس خاص و يا رنگ چادر ندارد و فقط سعي دارد ابعاد مخالفت با ابتکارهايي که در حوزه پوشش زنان انجام مي شود را بررسي کند.

    نخست اين که حجاب حدود دارد و معيار همه ي افرادي که دغدغه ي دين و فرهنگ اسلامي را دارند قاعدتاً بايد همان حدود باشد. خب مانتوي اين خانم که با رنگ روشن، پارچه ي توري و آستر ضخيم و بلند و تقريباً گشاد طراحي و با مقنعه بلند هم استفاده شده، چه مغايرتي با حدود حجاب دارد؟

    دوم اين که اگر از لحاظ ديني به اين نوع پوشش و امثال آن ايرادي وارد نيست ولي ما از نظر عرفي اين پوشش را شايسته زنان جامعه نمي دانيم و بيم آن داريم که ترويج مانتوهايي از اين دست به اصل حجاب صدمه بزند ، آن گاه آيا سليقه شخصي خود را بر دلايل منطقي غالب نکرده ايم؟ آيا کسي از ما عباراتي هم چون "به نظر من اين لباس مناسب نيست و نبايد در رسانه ترويج شود"را مي پذيرد؟

    سوم اين که وقتي در حوزه پوشش هاي نامناسب و نا هم خوان با فرهنگ ديني ابتکارهاي لحظه به لحظه رخ مي دهد و هزاران تنوع در رنگ، طرح و مدل و حتا قيمت اين جور لباس ها صورت مي گيرد، آيا اصرار بر حفظ همين مانتوهاي ساده ي تک رنگ براي نمايش حجاب جواب مي دهد؟ آيا سليقه و روحيه ي تنوع طلب دختر جوان امروز مي تواند با اصرار بر حفظ نوع خاص و ثابتي از پوشش تا هميشه جمع زده شود؟


    چهارم اين که در سال هاي اخير نمايشگاه ها، جشنواره ها و شوهاي مختلفي با هدف معرفي طرح هاي ابتکاري در چادر، روسري، مانتو، مقنعه و ديگر پوشش هاي زنانه مطابق با شئونات ديني برگزار شده است و در سايت هاي مختلف خبري نمونه هاي اين لباس ها را ديده ايم.

    لباس مجري تلوزيون هم يکي از همان نوع لباس هاست. چگونه است که ما با ارائه آنها در جشنواره هاي حجاب مشکلي نداريم و حتا تحسين هم مي کنيم ولي به پوشيدن و استفاده ي از آن معترضيم؟


    پنجم هم يک خاطره است، مال حدود ده سال پيش، آن روزها تازه اولين اتودهاي چادر ملي از راه رسيده بودند. يادم هست خانمي نمونه هاي آن را براي تبليغ و فروش آورده بود، مخالفت ها و اعتراض ها و نقدها و گيس و گيس کشي هاي آن روز را از ياد نمي برم.

    عده اي از خانم ها اصلاً اين لباس را چادر نمي دانستند و معتقد بودند استفاده از آن ترويج بي عفتي و بدحجابي در جامعه است.

    چندسال بعد اين نوع چادر –به دلايلي همچون خلاً موجود در طرح هاي مختلف چادر به ويژه براي جوانان، بد ترسيم شدن سيماي چادرهاي سنتي در رسانه ها مخصوصاً سينما و تلويزيون و مطبوعات-با استقبال گروه هاي مختلفي از دختران و زنان جوان قرار گرفت و اين روزها گرچه شايد مورد پسند خيلي ها نباشد ولي کسي به آن اعتراضي هم ندارد.


    بعيد نيست اعتراض هاي سطحي و هيجاني اين روزهاي مان هم از همين دست باشند و روزي مجبور شويم براي اين مثلاً كه دختر نوجوان خودمان را به داشتن حجاب و آراستگي تواماً مجاب کنيم و دنبال همين طرح هاي جديد باشيم.

    + گلي 
    از بس شما و امثال شما چوب لايه چرخ گذاشتين و هر نظري غير از نظر خودتونو رد کردين که حجاب الان اينطوري لوث شده خيلي ادعا داري اقلا يه دليل واسه اثباتش بيار بلکم شير فهم شيم حجاب اين خانم چه ايرادي داره
    + نورا 
    اولا منظورم فقط اين مطلب نبود ميتوني نگاهي به مطالب قبل هم بندازي
    ثانيا سكوت در شرايطي كه بايد پاسخ بدي شايد بدترين فحشه
    ثالثا بازم متاسفم كه گدختر فقط يه پا داره
    و نهايتا واقعا نميدونم چرا شما به خوانندگان وبلاگ هم چون گوسفند مينگريد كه در اشتباه محضيد
    والسلام
    + نورا 
    نظر من اينه كه وقتي شما مطلبي رو ميذاري و ملت ميان نقد ميكنن
    شايد گه اشتباهي كردي و پي بردي بهتر روي نظرت پافشاري نكني و دونسته هاي خودت رو وحي منزل ندوني تو اين وبلاگ براي نظرات مخالف هيچ كس ذره اي ارزش قايل نيست و فوقش اگه لطف كنن نظرش رو عمومي كنن و يه فحش محترمانه نثارش. فضا بايد دوستانه بشه.
    والسلام
    پاسخ

    غير از تاييد نظرات مخالف انتظار داريد تعريف و تمجيدشون هم كنم؟ بنده با وجود نظرات زيادي كه شايد باهام هم راي نبودن هنوز روي نظرم هستم و البته اگر چند تا فحش محترمانه در پاسخ به كامنت هاي اين مطلب هم پيدا كنيد ممنون ميشم.

    چادر رنگي پوشيدن همان قدر بد است كه چتر صورتي بالاي سر چادر مشكي گرفتن!

    پاسخ

    به اصل چادر لطمه اي زده؟ يا نهايت يه رفتار شخصي شايد غيرمتعارف قشر چادريه؟

    بسم الله النور...

    لطفا درباره ماه رمضان دعاها و ذكرهاي اين ماه هم بنويسين

    راستي ختم قران گروهي نميذارين؟

    پاسخ

    فعلا كه برنامه اي نداريم. از اين دست برنامه ها زياد هست توي سايت هاي ديگه. التماس دعا
    + داداشي 

    سلام خيلي خوبه كه آدما نگران حفظ شخصيتشون باشن. اما اين يه چيز ذهنيه هركسي با رفتارش خودشو نگه ميداره نه با ضاهرش

    خيلي متاسفم كه كوته فكراي مملكت ما انقد زيادن كه فكر ميكنن مشكل مملكت ما با يه تيكه پارچه سر دخترا حل ميشه

    ايران بانو متاسم كه بايد با چشم خودم نابوديو سوختنتو ببينم

    سلام..ببخشيد.....ممنون ازين كه به گل پر خانوم اطلاع داديد...من هميشه اين دو گل پر و گل بانو رو اشتباه ميگيرم و فك مكينم گل پر مدير وبلاگ عاشقانه س !!!

    منظورم اون روز گل بانو خانوم بود...ازشون خبري داريد؟ نيستن؟

    خصوصي بمونه

    + اعتياد 
    يکي از آيت الله ها به گمانم امام جمعه مشهد چند وقت پيش گفته بود مساله حجاب از اعتياد جوانان هم مهم تر است !
    بله اين زن فاسد فقط يکي از 5 ميليون معتاديست که در جامعه بحران زده ايران دست به گريبان اعتيادن و لابد اثرات خانمان سوز اعتياد هنوز براي شما ملموس نشده که آنرا کم ارزش تر از حجاب مي دانيد


    + تهاجم فرهنگي اعراب 
    تصور کنيد اگه بجاي شهر باستاني ، يک امام زاده گمنام جلوي قطار شهري اهواز سبز مي شد

    http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=111859

    ملتي که هويت باستاني خودش رو براي خوش آمد مهاجمان هزار و ??? سال پيش نفي کنه نبايد توقع داشت حاکماني جاهل و ظالم بر اونها مستولي نشن

    و اينجا

    http://www.asriran.com/view.php?id=33350


    +
    واي اگه اين اتفاق در آمريکا افتاده بود از امام جمعه تا صدا سيما در بوق و کرنا ميکردن که وا اسلاما وا مصيبتا .......
    اما خير اين اتفاق در ايران افتاده پس بهتره سکوت کرد هيس
    http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=111552
    + حجاب و تزوير در جمهوري ولايت فقي 
    نجابت را وجب زدند و گفتند نيم متر کم دارد! حالا دخترک هر روز نيم متر تزوير را به شانه مي کشد تا نجيب بماند!
    + طاهره 
    لطفا نظرتون رو درباره صيغه (ازدواج موقت) و حق مردها در داشتن چهار همسر و صيغه هاي متعدد بگيد و همين طور اگر (مثلا) همسر شما خواست همسر دومي اختيار كند واكنش شما چگونه خواهد. خواهش مي كنم جواب بديد چون برام بسيار مهمه. فقط خواهشا نگويد در چنين شرايطي به خدا توكل كنيد.
     <      1   2   3   4   5    >>    >