• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : جور ديگري براي ازدواج
  • نظرات : 2 خصوصي ، 87 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + فاطمه 

    شما حتا خودتون به طور غيرمستقيم اشاره کرديد که اين طرح غيرقابل اجراست چرا که براي ديدن زواياي مثلن مثبت اين طرح متوسل به ترسيم فضاي خيالي شديد! و اين بيانگر اين مدعاست که خب باشه اصلن اين عمل درست و پسنديده‏اي در ذات خودشه ولي در فضاي واقعي جامعه غيرقابل اجراست (به هزاران دليل موجه و غير موجه). و انشاالاه که توجه داريد با اينکه در جامعه کنوني ما عرف و شرع خيلي جاها درهم آميخته‏اند ولي در بعضي جا مرزهاي کاملن مستقل و روشني دارند. نمونه‏اش همين ازدواج موقت، که شرع مي‏پذيره ولي عرف نه! و علاجش هم البته اين طرح‏هاي ضربتي و توسل به اجبار قانون نيست چرا که حتا هر امر پيش پا افتاده‏اي نياز به بسترسازي مناسب، صرف زمان، آموزش و فرهنگ‏سازي داره.

    دوم اينکه شما با همه تلاشي که براي تبري جستن از جماعت محترم فمينيست در پاراگراف اول متن داشتيد ولي باز هم در دنياي خيالي‏تون درخواست‏هاي زنان فمينيست رو مطرح کرديد.

    سوم اينکه به اين متن و دلايل شما ايرادهاي بسياري وارده که از حوصله من و اين متن خارجه (ولي مطمئنم اگه خودتون يه نفس عميق ديگه بکشيد و اين بار با تامل‏تر و منطقي‏تر زواياي مختلف اين طرح و شرايط واقعي جامعه رو بسنجيد متوجه ميشيد)

    پاسخ

    اگر مدلي در فضاي فعلي جامعه قابل اجرا نباشه نبايد براي رسيدن بهش هم تلاش كرد؟