گل پر جان
اينهايي که شما ميگي و ازش دفاع ميکني همه از اساس و بنيان در يک امر مشترک هستند و اونهم تبعيض بين ابناي بشر بر اساس دينه. که از نظر شخص من هيج فرقي با تبعيض نژادي يا جنسيتي يا هر تبعيض ديگه نداره.
براي من واقعا جاي تعجب داره که شما شکايت ميکني که به مسلمانان جاي ديگه بر اساس مسلمان بودنشون تبعيض ميشه - مثلا در فرانسه نميتونند حجاب داشته باشند - اما اشکالي نداره که ما در ايران به يک يهودي اجبار کنيم که حجاب بگذاره. توجيه هم کنيم که جامعه اسلاميه...خوب اون هم جامعه فرانسويه.
مشکل اينه که نميشه از يک رفتار مشخص هرجا به نفع ماست حمايت کرد و هرجا به ضرر ماست شکايت.
از اساس استدلال شما بر مبناي قرآن و دين اسلامه که اصلا فايده نداره چون فقط خود شماي مسلمان قبولش داري نه اون اقليت يهودي يا مسيجي. در صورتي که اون اقليت مسيجي يا يهودي در ايران قبل از اينکه اجداد شما و من مسلمان بشند و جامعه اسلامي وجود خارجي داشته باشه اينجا صاحب خانه بودهاند و پا به پاي اجداد شما ايراني بودهاند. حالا ما بياييم بر اساس اينکه که دين ما حکمي داده و طبيعتا ما قبولش داريم به بقيه اقليتها تبعيض کنيم.
اينهايي هم که شما از مظاهر عدل اسلامي مثال ميزنيد, که عدالت دارند, شغل دارند, مسکن دارند,...همه اين حقوق را تمام اين مملکت کفر آمريکا به همين مسلمانان ميدهند - به همه ميدهد - و منتي هم بر سر کسي ندارد. باز هم اصل اين نيست که آمريکا بهشت است. بحث اين هست که تکه ناني جلوي اقليت جامعه بندازيم و احساس سخاوت کنيم اما از بقيه دنيا طلبکار باشيم و بعد فکر کنيم اگر ما ميکنيم لطف است و اگر آمريکا ميکند وظيفه و کم هم گذاشته.
اين تناقض حرف و عمل شماست که من را وادار کرده اينهمه نظر پشت نظر بنويسم. و عرض کردم اينکه شما مرتب دليل بياوريد قانون اسلاميست که اولا بايد ثابت کنيد و بعد هم قانون اسلامي براي اقليتي که پيش از شما اينجا صاحب خانه بوده دليل نميشود.