• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : نگذاريد با شما نيز چنين کنند
  • نظرات : 3 خصوصي ، 42 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    نه ببين گل پر جان, احساساتي نشو. حرفي که من ميزنم هيچ ربطي به احساس افتخار ايراني بودن نداره. اصلا اينکه من راجع به ايراني بودنم چه احساسي ميکنم هيچ مرتبط به مساله نيست.

    کجاي اسلام ميگه اعتقاد يک نفر بايد به ديگري تحميل بشه؟ کجاي اسلام ميگه مسلمان بايد حجابش رو به غير مسلمان تحميل کنه؟

    اگر سي سال پيش به جمهوري اسلامي راي داده شده اولا که حجاب چندين سال بعد از پيروزي انقلاب اجباري شده. پس چيزي که مردم اون روز بهش راي دادند چيزي نبود که امروز اجرا ميشه. بعد هم ايران کشوريه که اکثريت مسلمان داره و همونطور که در مثال سوريه گفتم اين اکثريت مسلمان ميتونند هرجوري دوست دارند لباس بپوشند. بحث سر حق يا نا حق بودن حجاب براي مسلمانان نيست. بحث اينه که آيا به عدل خداي اين اسلام نزديکه که يک اکثريت مسلماني اعتقاد و فرم زندگي خودشون رو به يک اقليت غير مسلماني تحميل کنند به اسم اينکه کشور اسلاميه؟ مگر ما تنها کشور مسلمان در دنياييم؟

    فرق شما با من اينه که شما احساسي با مساله برخورد ميکني, من نه. ايران هم در تاريخش کم استعمار نکرده, خاصيت بشره. نه ما از بهشت آمديم, نه آمريکا جهنمه. اينهم که ما موشک ساختيم و انرژي هسته‌اي...اول که چه تکنولوژيي؟ چيزي که دنياي مدرن سالها پيش ازش فارغ التحصيل شده؟ و از اون مهمتر به چه قيمتي؟ هر پروژه ساده‌اي توي مملکت اجرا بشه آناليز سود و زيان براش انجام ميشه...اما توي يک همچين امر مهمي حاضرند مملکت به سوي انزوا و بحران سياسي و اقتصادي بره براي انرژي هسته‌اي. که ميخواهيم اين موشک را داشته باشيم که از خودمان دفاع کنيم؟ شايد اگر انقدر عضو ناراحتي براي جامعه جهاني نباشيم اصلا انقدر احتياج به وسيله دفاع هم نداشته باشيم. آخرش که چي؟ ميخواهيم بشويم پاکستان که هم جمهوري اسلاميست و هم بمب هسته‌اي دارد اما هيچ چيز ديگري ندارد؟ آرزومان اين است؟

    صحبت پيامبر مربوط به اون زمان بود که ايران اين نبود. بعيد ميدونم اگر ايشون ايران الان رو ميديدند باز همچين فرمايشي ميکردند. شايد بيشتر مربوط باشه که گفته شده "ملک به کفر ميمانه اما به ظلم نه".
    پاسخ

    کلام قرآن و پيامبرش که اون رو اورده هميشه حي و زنده ست، بله هيچ کس حق نداره عقايدش رو تحميل کنه، نه خدا اينو گفته نه پيامبرش، ولي گفتند که اگر قبول نکردي اين دين و عقيده رو داشته باشي اشکالي نداره ولي در ظاهر بايد از يک سري قوانين رعايت کني و در ذمه اش زندگي کني، مثل اينکه گوشت خوک نفروشي، شراب نفروشي، و... که اينها برخلاف ظاهر يک کشور اسلامي ست، ولي اگر خواستي در خفا براي خودت هم شراب بخور هم گوشت خوک بخور و غير علني به هم نوعانت بفروش! اين قانوني ست که خدا گفته، بايد زير چتر قوانين اسلامي زندگي کنه، من از خودم نميگم، اون هم بخاطر ارزش و قربي که براي مسلمان ها و اسلام که اخرين دين اسماني هست گذاشته، حالا شما اسمش رو بزار احساسي، ولي وقتي نص صريح داريم که اين از طرف خدا وضع شده ديگه بازم مي تونيم بگيم ظلم؟! کشورهايي که شما ازشون نام مي بري اين قوانيني که گفتم اصلا براشون مطرح نيست و تازه مخالف هم هستن، ولي در عين حال در عمل شون خلاف حرف شون عمل مي کنند و مي بينيم که مسلمون ها در چه مضيغه ايي زندگي مي کنند و براي کوچکترين عمل عبادي شون بايد سرو دست بشکنند، ولي در ايران هم کليسا هست، و هم مکانهاي عبادي ساير اقليت ها و هيچ محدوديتي هم در استفاده از اموال دولتي ندارند، راحت دانشگاه مي روند، کار دولتي دارند، و...