• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : نگذاريد با شما نيز چنين کنند
  • نظرات : 3 خصوصي ، 42 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    گل‌پر جان

    شما مسلماني, با اعتقاد قبول کردي, اون خانوم هم همينطور و هردو به اين نتيجه رسيديد که اين درسته و حرف منطقيه و حجاب رو هم به عنوان بخشي از دستوراتش قبول داريد. خوب رعايت کنيد. کسي حرفي نميزنه. بحث بر سر اين نيست که آيا مسلمان معتقد در ايران بايد حجاب رعايت بکنه يا نه...خوب بکنه.

    بحث اينه که خيلي ها اين اعتقاد رو ندارند. حالا بگذريم از عده‌اي که اصلا مسلمان نيستند و مجبورند حجاب داشته باشند. ميدونم دور و اطراف شما احتمالا کمتر هستند و در خيابان هم اگر دختري ميبينيد که حجاب مناسب نداره به نظر شما اعتقادن حتما مسلمانه اما رعايت نميکنه...اما باور کنيد هستند آدمهايي که اسم مسلماني دارند چون مسلمان دنيا آمده اند اما دين اسلام قانعشون نکرده. من واقعا دليلي نميبينم اين چنين آدمهايي حجاب اجباري داشته باشند و طوري لباس بپوشند که دوست ندارند چون شمايي که اعتقاد داري فکر ميکني از خودشان بهتر صلاحشان را ميفهمي يا خداي نکرده حرف خدايشان را از خودشان بهتر برايشان ميفهمي.

    حرف من اين است که اعتقاد به هر ديني امري است قلبي و اختياري. به همين نسبت مظاهر اعتقاد از قبيل حجاب هم بايد اختياري باشد. همين آمريکايي که شما انقدر ازش بد ميگويي و بري هستي در اين رفتار مسلمانانه تر و نزديکتر به عدل رفتار ميکند چون به افراد احازه ميدهد پوشش و اعتقادشان را انتخاب کنند و با بينش و مسئوليت فردي انتخاب کنند و مسئوليت انتخابشان را هم قبول کنند. در مقابل مکانيزمي هم از قوانين وجود دارد که اگر شماي مسلمان با حجاب مورد تبعيض واقع شدي بروي شکايت کني و دادرس داشته باشي. سيستم بي عيبي نيست اما از حجاب اجباري يا کشف حجاب اجباري به نظر من به عدالت نزديکتر مي‌ايد.

    شما نميتوانيد از تبعض اعتقادي و ديني در جايي شکايت کنيد وقتي از همان رفتار در جاي ديگر حمايت ميکنيد.
    پاسخ

    سلام گلم. طرز رفتار برخي مذهبيون افراطي رو تاييد نميکنم و بلکه از رفتارشون بري هم هستم، درسته که اعتقاد به هر ديني امري قلبي ست ولي وقتي اون دين رو قبول کردي بايد با همه قوانينش بپذيري نه اينکه من اينشو قبول دارم ولي از اين تکه اش نه! قانون با حجاب بود علاوه بر اينکه جزو قوانين اسلامي ست جزو قوانين کشور ايران هم هست و هر کسي وارد ايران شد طبق تبعيت از اين قانون حجاب رو بايد داشته باشه ولو به پوشيدن يک روسري...