• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : راننده هاي با حجاب
  • نظرات : 12 خصوصي ، 116 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + پگاه 
    اينجايي که من هستم (آلمان) کسي به پوشيدن دستکش نياز ندارد. آدمها به طور خودکار دقت مي کنند که دستشان کجاست. و هيچ کس دستش به تو نميخورد. اگر هم به طور تصادفي بخورد بلافاصله معذرت مي خواهد.
    من به شدت با حجاب اجباري مخالفم. و برايم جالب است که اينجا با بي حجاب و با حجاب کاملا يکسان برخورد مي شود (برخلاف کشور عزيزمون!). کسي پوشش تو برايش اهميت ندارد بلکه عقل و شخصيت و دانش تو برايشان مهم است. برعکس آنچيزي که تصور مردم ما از خارج است مردم اينجا به ندرت آرايش مي کنند و به خصوص قشر آکادميک همواره با بلوز و شلوار در جامعه ظاهر مي شوند.
    راستش امنيتي که من اينجا دارم به عنوان يک دختر بي حجاب و امنيت تمام دخترهاي با حجابي که در همين جا مي بينم هرگز با امنيتي که ايران برايم فراهم مي آورد قابل مقايسه نيست. نه کسي نگاه مي کند و نه کسي متلک مي اندازد و نه کسي به دنبالت راه مي افتد و نه ترس آن را داري که وقتي کسي از کنارت رد مي شود به تو دست بزند و هر زمان از شب و روز که بيرون از خانه باشي لحظه اي نمي ترسي بس که امن است. اگر با حجاب بودن در ايران هم منجر به چنين امنيتي شده بود بنده مخالفتي نداشتم. اما نه تنها منجر نشده که باعث هار شدن مردها شده است. به هر حال به خاطر همين هار بودن مردها در ايران، وقتي ايران بودم هميشه پوشيده بودم (البته نه با چادر) چون مي دانستم چگونه وحشي هستند و رحم نمي کنند چه از نظر نگاه و چه از نظر فيزيکي. پس لزومي نداشت من را به هرگونه اي بتوانند بيش از حد لزوم ببينند. اما اينجا مردم ياد گرفته اند که بدن هرکس مال خودش است و خيره شدن و ... بسيار زشت است.
    پاسخ

    پگاه جان، من منكر اين حرف شما نيستم كه در كشورهاي اروپايي و غربي چطور هستن و چطور رفتار ميشه، هميشه سعي كن مسائل رو سياه و سفيد ببيني، نه مثل ايران كاملا سياه ببين، و نه مثل اروپا كاملا سفيد! اين نگاه هاي يك طرفه كار رو خراب ميكنه، من با همين چادر در همه جا حضور پيدا كردم و هيچ مشكلي هم برام نداشته (اينكه شما مي گويد پوشش زنها مردها را هار كرده!) در كشورهاي اروپايي هم همينطور، اونجا هم هستن كه چه با حجاب و چه بي حجاب مورد ازار قرار ميگيرند و اينطور نيست كه حتي يك مورد هم پيدا نشه! اين مقوله همه جا هست، و نميشه انكار كرد، ولي نكته ايي كه هست اينه كه در كشورهاي غربي حضور قانون خيلي پر رنگ هستش، يعني حتي يك ادم بدون اخلاق هم جرأت نميكنه در خيابان با نگاه بد به شما نگاه كنه، ولي اگر خلوتي پيدا شد اطميناني نيست، ولي كشور ايران شما هر خوبي كه ببيني اين رو بايد به حساب ذات طرف بزاري و مثل كشورهاي غربي ربطي به حضور قانون نداره و اين رفتارشون از قانون نشأت نمي گيره!