• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : آمنه روسفيد شد، بعضي ها روسياه
  • نظرات : 5 خصوصي ، 49 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + خواهر روحاني 
    با سلام و تبريک و تشکر فراوان!
    هنوز خيلي کوچکيم براي فهميدن حکمت دستورات خدا، انسان تمام راه ها را امتحان مي کند ولي در نهايت راه حلي نيست جز راهي که خداوند برايش قرار داده براي در آمدن از اين منجلابي که در آن دست و پا مي زند. ادعاي انسان امروز زياد است! سر به فلک مي کشد! اما با قوانينش هنوز نمي تواند خانواده ي چند نفره ي خودش را اداره کند چه رسد به اداره ي دنيا! حقوق بشر؟؟!!.....
    خداوند در قرآن مي فرمايد: «ولکم في القصاص حيوة/ براي شما در قصاص کردن حيات و زندکي قرار داده شده»
    شايد در ابتدا عجيب به نظر برسد که قصاص چگونه زندگي مي بخشد؟ فرض کنيد کسي کسي را عمداً به قتل مي رساند، جزاي او در اسلام قتل است و بايد او را اعدام کنند، ظاهرا قصاص در اينجا باعث مرگ شده نه باعث زندگي، اما اين برخورد خيلي سطح پايين و بچه گانه است، اسلام حکم به اعدام قاتل مي کند، زيرا کسي که يک بار جان انساني بي گناه را عمداً و با قساوت کامل ستانده است هيچ بعيد نيست که انسان هاي ديگري را هم براي دست يابي به منافع خودش به قتل برساند؛ انسان اين چنيني انسانيتش را از دست داده و بهترين راه حل براي در امان ماندن جان ديگر انسان ها و حفظ امنيت جامعه قتل اوست و البته اين در واقع به نفع قاتل هم هست، هم مجازاتش در آن دنيا کمتر مي شود و هم بار گناهانش را با کشتن ديگر انسان ها سنگين تر نمي کند. پس اين يعني زندگي بخشي به جامعه. گذشته از اين که اعدام قاتل در ملاء عام (که متأستفانه به خاطر مصالحي در جامعه ما کمتر اجرا مي شود) خودش به نحو بسيار بسيار زيادي باز دارندگي دارد؛ کسي که مطمئن است اگر دست از پا خطا کند و جان فرد بي گناهي را بگيرد بي برو برگرد بر چوبه ي دار آويزان خواهد بود قطعاًبراي حفظ جان خودش هم که شده انگيزه اش براي قتل کمتر و کمتر خواهد شد.
    در مورد ساير جرايم نيز همين گونه است. مگر از دست دادن دو چشم تا آخر عمر، در آغاز جواني و شکوفايي و نابود شدن زيبايي ظاهري براي يک دختر جوان شوخي است که بشود به همين آساني از کنارش عبور کرد؟ از مدافعان آقاي اسيد پاش خواهش مي کنم خودشان را براي لحظه اي جاي اين دختر بگذارند يا فرض کنند اين اتفاق براي خواهر خودشان مي افتاد چه احساسي پيدا خواهند کرد؟ آمنه بسيار بزرگواري کرد که آن جوان نادان را بخشيد و الا اين جرم اصلاً کوچک نيست و نمي شود به راحتي از آن گذشت. آمنه گذشت جامعه نمي گذرد.
    اين عمل به قول دوستمان شنيع است اما نه براي حاکم اسلامي که از طرف خدا مي خواهد دستور را اجرا کند اين مجازات مجرم است هر جرمي يک مجازات و تنبيهي دارد شما گاهي در خانه ي خودتان هم اگر تنبيه را اجرا نکنيد سنگ روي سنگ بند نمي شود چه رسد به جامعه به اين بزرگي با انواع و اقسام انسان هاي خوب و بد!
    خدا رو شکر مي کنم که با وبلاگتون آشنا شدم و خيلي خوشحالم از اين که انقدر فعاليد و زحمت مي کشيد ان شالله روز به روز غني تر و جذاب تر شود. برايتان آرزوي سلامتي و موفقيت بيشتر مي کنم ان شالله خداوند ازتان قبول کند. التماس دعا!
    khaharerohani.blogfa.com