• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : آمنه روسفيد شد، بعضي ها روسياه
  • نظرات : 5 خصوصي ، 49 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + خواهر روحاني 

    آرام جان سلام

    اولا من منظورم اين نبود که فهم عقلي وجود ندارد، منظورم اين بود که انسان امروز فکر مي کند همه چيز را مي تواند با عقل خودش درک کند و حل کند در صورتي که عقل بشر کافي نيست، حرف من اينه که در عين اين که بخش هايي از حکم رو ما با عقل درک مي کنيم،‌ عقل خودمون دليل تمامي تفاصيل اين حکم نيست که هرجايش برايمان مبهم بود بزنيم زير کل حکم!

    اگه عقل کافي بود خدا اين همه پيامبر رو به زحمت نمي انداخت. (اينيه نمونه ازعقل بشره که حکم ميکنه طرف تو روز روشن نود و خورده اي آدم بي گناه رو بکشه و به ازاي هرکدام اگر اشتباه نکنم هشتاد و يک روز زندان ببرنش که جمعاً مي شود بيست و يک سال!)

    ثانيا من اصلاً از نظرات فقها صحبت نکردم، من آيه قرآن را نوشتم اگر قرآن را به عنوان سخن خدا و کتابي که تحريف ناپذير است قبول داريد، که احساس مي کنم قبول داريد، عين حکم قصاص در قرآن آمده و آيه اش را هم گل دختر عزيز در پست مربوطه گذاشته اند.

    سوره ي مائده/آيه 45 :

    «بر آنان مقرر كرديم كه جان در مقابل جان و چشم در برابر چشم و بينى در برابر بينى و گوش در برابر گوش و دندان در برابر دندان مى‏باشد و زخمها [نيز به همان ترتيب] قصاصى دارند و هر كه از آن [قصاص]درگذرد پس آن كفاره [گناهان] او خواهد بود و كسانى كه به موجب آنچه خدا نازل كرده داورى نكرده‏اند آنان خود ستمگرانند» و البته آيات ديگري هم هست.

    (داخل پرانتز بايد عرض کنم که فقها هم از جيبشان حکم در نمي آورند از همين قرآن و روايات است).

    شما ظاهراً روح لطيفي داريد که نمي توانيد قصاص مجرم را تحمل کنيد؛ اما قانون بر اساس عدل نوشته مي شه نه احسان و احساس، جامعه رو نميشه با احسان اداره کرد. چون انسان اهل سرکشي است و اين به شهادت تمام جوامع بشري ست و عموم مردم هم اين انتظار رو دارند که هر کس جزاي کار اشتباهش رو ببينه (براي مثال رجوع کنيد به نامه ي خواهر آمنه و نظرات مردم، که آدرسش در همين پست گذاشته شده) جزايش رو هم خودش بايد ببينه نه سيستم قضايي بدبخت که مجبور باشه مرکز بازپرروي بذاره و کلي پول صرف کنه و اين آقاي جاني رو تحويل بگيره؛ پيش گيري به جاي خود،‌ اما اگر کسي پيدا شد و جنايتي کرد، حالا تکليف چيست؟ اصلاً مگر مي شود فقط با کار فرهنگي همه چيز را حل کرد؟ اگه يه نفر مثل اين که توي سوئد اين همه آدم رو کشت پيدا شد،‌ چه کارش کنيم؟ اتفاقاً نظام جزايي اسلام با غربي ها در اين بخش مشکل نداره، غربي ها هم نمي گويند چون حقوق بشر بايد رعايت بشه پس به جنايتکار گل و شيريني بدهيم و ببريمش بازپروري. خيلي وقت ها براي بعضي از اين ها بازپرروي معنا ندارد. انسان که حيوان يا چوب نيست،‌ اختيار و آزادي داره، شما فرموديد تا متنبه نشده نبايد به جامعه برگردونيمش! به نظر شما واقعاً چه جوري ميشه مطمئن شد که متنبه شده؟ انسان انقدر قدرت داره که چيزي رو وانمود کنه که بهش اعتقاد نداره.

    ادامه. دارد..