• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : آمنه روسفيد شد، بعضي ها روسياه
  • نظرات : 5 خصوصي ، 49 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    پاسخ پناهيان به احمدي نژاد درباره گشت ارشاد و مبارزه با بدحجابي
    حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان پاسخ احمدي نژاد را که سال پيش در يک گفتگوي تلويزيوني با انتقاد از گشت ارشاد، گفت گشت ارشاد خواهر و برادري را اشتباه گرفته بود، داد.

    به گزارش جهان او در نشست اهالي قلم با موضوع حجاب و عفاف که در خانه اهل قلم برگزار شد، گفت: "يکي از مسئولان سخني را مطرح کرده بود مبني براينکه گشت‌هاي ارشاد دختر و پسر جواني را که با يکديگر خواهر و برادر بودند دستگير کرده است و بر ضرورت کنترل بر اين گشت‌ها تأکيد کرده بود. اما اين مسئول بايد در کنار اين سخنان خود به قتل يک دختر دانشجو با 7 ضربه چاقو توسط يک مرد نيز اشاره مي‌کرد و مي‌گفت که بدحجابي موجب وقوع چنين قتل‌هايي است."

    رييس جمهور خرداد سال گذشته در يک برنامه زنده تلويزيوني با گشت ارشاد مخالفت کرد. همان زمان واکنش هاي تندي به اين اظهارات احمدي نژاد داده شد. اما در نهايت امسال اصطلاح گشت ارشاد از ماموران امنيت اخلاقي گرفته شد.

    گزيده اي سخنراني پناهيان را به نقل از خبرگزاري فارس بخوانيد:

    - حجاب با اين که پديده‌اي است که هيچ وقت از مقابل ديدگان ما غايب نمي‌شود اما در طول چند سال گذشته بسيار غريب مانده و به خوبي به اين مفهوم پرداخته نشده است.

    - وقتي کشوري مثل فرانسه به خاطر روسري يک دانش‌آموز قانون اساسي خود را که بر پوشش آزاد افراد تأکيد دارد زير پا گذاشته و حجاب را در مدارس ممنوع اعلام مي‌کند اين نشانه‌اي از تلاش دشمنان براي حذف حجاب است.

    - هم‌اکنون مبنايي بسيار کلي براي حجاب در جامعه وجود دارد و بسياري از افراد مي‌گويند ما بنده خدا هستيم و بايد دستورات او را بپذيريم پس حجاب را هم به دليل اينکه جزو دستورات الهي است مي‌پذيريم. اين تفکر اگر چه درست است اما قدرت انگيزه‌سازي براي ايجاد تمايل در افراد به سوي حجاب را ندارد.

    - مبناي حجاب بايد علاوه بر سامان دادن به اين موضوع بسياري از رفتارهاي پيرامون حجاب را تحت تأثير قرار دهد چرا که اين موضوع موجب مي‌شود حجاب در انديشه جامعه مستحکم‌تر شود؛ فاصله مبناي حجاب بايد با فرهنگ که برهنگي و بي‌حيايي را ترويج مي‌دهد زياد بوده و در واقع نقطه مقابل آن باشد.

    - تا زماني که در زمينه حجاب با غرب شاخ به شاخ نشويم کارمان درست پيش نمي‌رود، بايد به اين نکته توجه داشت که نمي‌توان با مبناي فرهنگ غرب کنار آمد. افرادي که تلاش کرده‌اند از طريق مماشات با فرهنگ غرب کنار بيايند کار اسلام را عقب انداخته و در آن خدشه ايجاد کرده‌اند.

    - انسان آفريده شده است تا در اين دنيا با دوست‌ داشتني‌هايش مقابله کند، خداوند در قرآن مي‌فرمايد اي انسان تو در حرکتي که به سوي خدا داري زجر مي‌کشي آنگاه خداوند را ملاقات خواهي کرد اما بسياري از افراد براي فرار از اين زجر گناه مي‌کنند.

    - زجر در اين دنيا يعني انسان از دوست‌داشتني‌هايي که وجود دارد دست بکشد؛ زن و مرد ممکن است از بي‌حجابي لذت ببرند و اين لذت از همان موارد ممنوع است. بايد توجه داشت که مبناي ما در حجاب مبارزه با هواي نفس است.

    - هم‌اکنون حجاب در جامعه به صورت انفعالي تعريف مي‌شود. اما بايد توجه داشت که تعريف فعالانه از حجاب در جوانان تأثيرگذارتر است. زماني که به افراد جامعه مي‌گوييم حجاب شما را از خطر مصون مي‌دارد اين موضوع براي آنهايي قابل درک است که از عقل احتياط‌گر برخوردار بوده و در جامعه‌اي اثر دارد که هر فردي بتواند ضرر بي‌حجابي را درک کند.

    - در جامعه ما که دو جوان به دليل بدحجابي يک دختر به او تعدي کرده و اعدام مي‌شوند اما اين دختر مجدد به بدحجابي خود ادامه مي‌دهد نمي‌توان افراد را از ضررهاي بدحجابي ترساند.

    - براي جامعه‌ايي که شجاعت بدحجابي را به دختران جوان داده است و افراد بدحجاب با اين عمل خود به جامعه تعدي کرده و مجازات نمي‌شوند بايد سخن فعالانه از حجاب گفت.

    - حجاب قبل از اينکه فرد را از خطري مصون بدارد علامت مهرباني او به ديگران است. زن محجبه افراد ديگر را به رقابت خانمانسوز نمي‌کشاند. چرا که هيچ زني از آسيب اين رقابت در امان نيست و ممکن است روزي خود در اين رقابت حذف شود.

    - بي‌حجابي را مي‌توان با نامهرباني همتراز دانست و علت اينکه اين موضوع در جامعه جا نيافتاده است به دليل ضعف ما در تعريف حجاب است.

    - خداوند مسئوليت کنترل ارتباط ميان زن و مرد برعهده زنان قرار داده است، حجاب مظهر اقتدار زن و نشانه مديريت او در ارتباط خود با نامحرمان است و اکثر مردان هواپرست و سلطه‌طلب زماني که حجاب يک زن را مشاهده مي‌کنند خشمگين مي‌شوند.

    - اگر تاکنون نهضت گرايش به حجاب تمام غرب را فرا نگرفته است به دليل آن است که ما مسلمانان در توضيح فلسفه حجاب و معرفي آن به جهانيان کوتاهي کرده‌ايم.
    http://www.jahannews.com/vdcdos0fxyt0jj6.2a2y.html