• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : ازدواج و ديگر هيچ
  • نظرات : 8 خصوصي ، 76 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + داود 

    eddieneed لينکي گذاشته بود که خوندمش.


    پاسخ مکارم اين بود "فکر مي‌کنيم آنچه نوشته‌ايد، منظورتان مزاح و شوخي بوده. هيچ برده‌اي هم در دوران بردگي داراي چنين محدوديتي نبوده و اگر زوجي را پيدا کنيد که زير بار اين شرايط برود حتما بايد او را به طبيب رواني معرفي کنيد."

    فرستنده نامه احتمالا يه فمينيست بوده و اين نامه زيرکانه و هدف دار رو نوشته که جوابش رو هم گرفته. احتمالا همون جوابي رو که ميخواسته.

    اگر توجه بکنيد اين شرايط ضمن عقدي که در اين نامه قيد شده بيشترش در حالت عادي و بدون شرط و شروط خاصي در اختيار شوهر هست و به شوهر به عنوان حق داده شده. مکارم با "برده" خواندن فردي که چنين با او رفتار ميشه و چنين حقوقي به زوجه اش(زنش) داده ميشه، به نحوي ناخواسته به اين موضوع که فمينيستها ازش مينالند اشاره کرده که زنان با اين حقوق بي حد و حصري که قانون براي شوهرانشان قائل شده است، نزد شوهرانشان برده هستند.

    مکارم از خودش نپرسيده که پس چرا زوجه(زن) بايد زير بار چنين چيزهايي برود و چرا چنين حقوقي براي زوج(شوهر) در نظر گرفته شده و چرا اين فرد از اونها گلايه نميکنه و زنان رو برده شوهر نمينامه؟ ولي اينجاست که زيرکي اون فمينيست ناخواسته تضييع حقوق زنان رو نشون داد