• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : invisible hijab
  • نظرات : 15 خصوصي ، 124 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + بنده ي خدا 
    ما چيزي بنام آرايش عرف پسند در اسلام نداريم که مراجع بخوان در موردش نظرات متفاوتي داشته باشند.
    مطلبي که من عرض کردم، در مورد کارهاييست که در واقع نوعي آرايشه ولي در زمانهايي بدليل رواج زياد يا ضرورت بنظر آمدن يا خفيف بودن از نظر عرف جامعه، آرايش محسوب نميشه.
    همچنين در مورد آرايشي که پاک کردنش زن رو به حرج ميندازه، مثل خالکوبي که دربين زنان عرب در صدر اسلام عموماً رواج داشته و امروز هم در خيلي از نقاط دنيا رايجه، يا تاتوي ابروها که در بعضي زمانها و فرهنگها آرايش محسوب ميشده و ميشود و در بسياري فرهنگها، آرايش محسوب نشده بلکه يک امر ضروري هم هست و پاک کردن آنها کاري بسيار مشکل است و ضرورت انجام آن با توجه به سختي که زن متحمل ميشه و اصلاً آرايش محسوب شدن يا نشدن آن به عرف واگذار شده و حکمي هم درباره پوشاندن صورت بواسطه يکي از اين کارها در اسلام وجود نداره، بلکه به عرف جامعه واگذار شده.
    دستور اسلام، فقط پوشاندن بدن، غير از وجه (گردي صورت) و کفين (از نوک انگشتان دست تا مچ) است. با اين تبصره که پوشش مومن نبايد محرک و شهوت انگيز باشد، نبايد لباس ويژه کفار باشد و نبايد سبب جلب توجه شود (لباس شهرت باشد).
    اما پوششي که شما از آن استفاده کرديد و چنين لذتهاي شبهه ناکي را از پوشيدن آن نام ميبريد، اگر حتي مستحب هم باشه-که مطلقاً نيست-ناقض اصول اصلي لباس مسلمانه.
    همانطور که در صحبتهاي خودتون هم اشاره کرديد اين پوشش باعث جلب توجه بيشتري نسبت به پوششهاي عادي با رعايت حدود شرعي ميشه. دليلشم اينه که سازگاري با عرف جامعه ايران، اونهم در شهرهايي مثل تهران يا مشهد نداره. امثال اين لباسها در بعضي جوامع حتي از پوششي که حدود شرعي هم درش رعايت نشده باشه بيشتر سبب جلب توجه و انگشت نمايي ميشه.
    خودنمايي وجلب توجه با هر انگيزه اي و به هر وسيله اي که انجام بشه عمل خلاف شرع و منافي عفته، چه با افراط در پوشش و چه با تفريط. اگر اسلام و قرآن کريم و پيامبر(ص) و اعمه اطهار(ع) رو هم دست اويز عمل خطامون قرار بديم و دشمنان اسلام رو به صرافت سوء استفاده از اين موقعيت بندازيم که ديگه بدترين بدترينهاست.
    شما خواهر محترم رو هم که بدنبال جلب توجه و پيدا کردن خريدار هستين که بعداً نفروشين يا گران بفروشين، دوباره به پرهيزکاري و تقواي الهي توصيه ميکنم و مجدداً توجه شما و ساير مومنين رو جلب ميکنم به آيه (1) سوره مبارکه حجرات، که ايمان آورندگان رو از پيشي گرفتن و تقدم يافتن بر خدا و رسول در احکام اسلام، منع ميکنه.
    ...اللهم اغفرلي الذنوب التي تنزل البلاء.