• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : invisible hijab
  • نظرات : 15 خصوصي ، 124 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام عليكم!

    من از دختري كه پوشيه كامل مي زد پرسيدم چرا مانند بقيه، حداقل چشمهايش را بيرون نميگذارد.

    او در جواب به من گفت: كه تاثير چشمها از ساير بخشها بيشتر است.

    من با اين پاسخ به نتيجه خاصي رسيدم كه ميخواهم آنرا با شما درميان بگذارم. بعضي وقتها نفس انجام يك كار، خوب است ولي اگر به شيوه درست انجام شود وگرنه نتيجه معكوس به بار مي آورد.

    كبريت، وسيله خوبي است براي آتش روشن كردن ولي در هيچ اتاقي را با آن نميتوانيد باز كنيد و كليد اتاق هم تنها وسيله براي باز كردن در آن اتاق است اما، با اين كليد، هرچقدر هم كه خوب و عالي ساخته شده باشد، نخواهيد توانست يك آتش روشن كنيد.

    نه كليد چيز بدي است و نه كبريت، اما اين كاربرد درست آنهاست كه اگر مهمتر از خود آنها نباشد، كم اهميت تر نيست.

    اين مقدمه را آوردم تا بگويم، روبند يا پوشيه، بد نيست به شرط آنكه شرايط محيط براي شخص به نحوي باشد كه خود را ملزم به استفاده از آن كند.

    خود من شخصا اگر شرايطي پيش بيايد كه لازم باشد در ميان آتش بروم، سعي ميكنم كه لباس مناسب بر تن كنم، شما را نمي دانم.

    آيا درست است كه بگويم، چون خدا نگفته كه مردها نبايد سر خود را بپوشانند پس اگر بخواهد به ميان آتش بروم، نبايد سرم را بپوشانم؟

    به قول حاج آقا جوادي آملي، درست است كه خدا نگفته چطور سد بر رودخانه بزنيد، پس آيا ما نبايد اينكار را بكنيم؟ سلفي فكر نكنيم، بلكه به دور و بر خود توجه كنيم. اين شرايط محيطي است كه همه چيز را تعيين ميكند. به قول امام صادق، كلما حكم به العقل، حكم به الشرع.

    اگر كسي شما را مجبور كرد، اينكار را نكنيد، اما اگر وجدان خودتان شما را مجبور كرد،‏انجام دهيد. هيچگاه آزادي ديگران را خدشه دار نكنيد و اگر خودتان استفاده نمي كنيد، دليل نمي شود كه به ديگران توهين كنيد كه چرا استفاده ميكنند.

    به اميد روزي كه بيشتر از اينها، همديگر را درك و تحمل كنيم.