• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : کي داده کي گرفته
  • نظرات : 3 خصوصي ، 32 عمومي
  • پارسي يار : 1 علاقه ، 1 نظر
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2   3      >
     
    + زهره 
    سلام.گل دختر عزيز پيام من را لطفا عمومي كن .
    پاسخ

    سلام. اخه هميشه پشت سيستم نيستيم، براي همين يه کم طول ميکشه عمومي کردن :)
    + زهره 

    سلام.يك مطلبي از آرام در اينجا خونم كه بد نديدم نكته اي بگم.

    ببينين اينكه مرد ميتونه راحتتر درخواست طلاق بده و زن براي طلاق بايد شرايطي داشته باشه ، خيلي موضوع خوبي ميتونه باشه.فكر كنيد مردي ديگه حاضر نباشه با همسرش زندگي كنه در نتيجه توجهي به زن و زندگي اش نداره و به نظر مياد اين بسيار براي زن بد و تحمل نا پذير باشه و حتي باعث له شدن شخصيت او بشه.ولي اگر بر عكس اين اتفاق بيفته و زني مرد خود را نخواد ، مرد ميتونه با گذشت و صبوري با خانم كنار بياد و او را 2باره به زندگي بگردونه.اين بر اساس خلقت زن و مرد و اينكه هر كدام خصلتهايي دارند،كاملا عادلانه و انساني به نظر مياد.ولي متاسفانه هميشه افرادي هستند كه سوئ استفاده ميكنند و در حق ديگري ظلم روا مي دارن.

    من به خانم ها توصيه ميكننم كتابهايي مثل زن در اسلام شهيد مطهري و يا كتابهاي ديگري كه از نقطه نظر اسلامي ، زن را تحليل كردن مطالعه كنن.

    سلام بهترين كار اينه كه دختر و پسر در هنگام صحبت، مهر رو مشخص كنند و به خانواده هاشون انتقال بدند.

    من كه خودم از اول باهاشون صحبت مي كنم. تا حالا از 114 تا هم بالاتر قبول نكردم.

    يه چيز هم بگم همه نه ولي خيلي از خانم هاي هم مسلك شما و خانواده هاشون فقط در شعار و ظاهر موازين شرعي را رعايت مي كندد ولي وقتي به خواستگاري دخترشان مي ري رنگ خون آنها عوض مي شه و رو به طلايي مي ره و همچنين رنگو مد لباساشون در مقابل نامحرمان فاميل عوض مي شه...

    تا حالا چوب 2 تا شون رو خوردم....

    ماشاء الله نويسندگاني خوبي دارين!! :)
    منم يه مطلب در باب اين موضوع توي وبلاگم گذاشتم هرچند به پاي مطالب شما نمي رسه اما هرچي باشه بهتر از هيچيه!!! اسمشم مَهرهاي بي مِهر است.

    نمي دانم قضيه مال 20سال پيشه. شايد قوانين عوض شده ولي پدر آن خانم در قوه قضاييه است حتما قوانين را مي دانستن.

    قانونا قيم پدر شوهرشون بود ولي خانه زندگي را مصادره كردند. اين بنده خدا مجبور شد بره سركار تا خرج خودش و بچه ها را در بياورد.

    ببخشيدا ولي مشكل همينه كه خيلي ها مثل شما در جامعه نيستند ولي روي مسائل اجتماعي اظهار نظر مي كنند.

    اگر قيم پدربزرگ باشه آنوقت ديگه نمي توانست بچه هايش را هم ببينه!

    ثانيا مگه خودش آدم نبود؟ كي بايد به او رسيدگي مي كرد؟ حتما بايد مي رفت صيغه مي شد؟!

    در مورد آن يكي هم دادگاه موارد بسيار محدودي را براي اجازه طلاق زن گذاشته. همين مورد بيش از 10ساله خيلي تلاش كرد كه جدا بشه ولي نتوانست. دادگاه مرد را نصيحت كردكه نفقه بده! زن هم برو سر زندگي! به همين سادگي!

    اينجور مواقع يكي از حربه ها مهريه است.

    تازه اينها مواردي بود كه اطراف من بود . بگيريد برويد در جامعه...

    پاسخ

    خواهش ميکنم، من تعجبم بخاطر وجود اين موضوع نبود. بخاطر اين بود که خيلي راحت مي تونه حقش رو بگيره و نگرفه و اين هم بخاطر اينه که راهش رو بلد نيست، وگرنه کي گفته اگر قيم پدر بزرگ شد ديگه نميتونه بچه هاش ر و ببينه؟ اين قانون از کجا اومده؟
    يك مورد ديگه كه الان بهم يادآوري شد. خانمي بود كه در جواني شوهرش شهيد شد. خانواده شوهر او و 3تا بچه هايش را از خونه بيرون كردند با استفاده از مهريه و ارث خودش توانست يك زندگي كوچك جور كند.(ارث بچه ها را به او نمي دادند چون بچه هايش صغير بودند و قيم آنهاپدرشوهرش بود)
    پاسخ

    اگر قيم پدر شوهر است پس بايد مراقبت از بچه ها راهم به عهده بگيرد نه اينکه از خانه بيرون کند! اين که ديگر قيم نيست! حق همچين کاري را هم ندارد... ولي متاسفانه چون زنان ما به حقوق خودشان توجه ندارند خيلي وقت ها حقشان ضايع ميشود...

    فرقش در اين است كه به قول معروف مهرم حلال جونم آزاد. ولي اگر مهر كم بود، طلاق نمي داد مثل يه بنده خدايي كه الان بيش از ده ساله از شوهرش جدا زندگي مي كنه ولي شوهرش رسما طلاقش نمي دهد.

    پاسخ

    تا حالا اينطوريش رو نشنيده بودم! مي تونه از راه قانون وارد بشه و حقش روبگيره...

    احتمالا شما الحمدالله مزه يك چيزهايي را حس نكرديد كه اينجور سخن مي گوييد.

    يكي از دوستانم طلاق مي خواست ولي همسرش طلاق نمي داد تهديد كرد مهر را اجرا مي گذارم. قضيه حل شد. به همين راحتي!

    گاهي طلاق لازمه!

    پاسخ

    خب اينجا مهر رو اجرا بذاره يا نذاره چه فرقي ميکنه؟ طلاق بده مهر رو بايد بده نده هم بايد مهر رو بده، فرقي داره مگه؟
    + خواننده وبلاگ شما 

    سلام.

    با عرض پوزش از اين كه كمي تند نوشتم. حدود سه سالي است كه وبلاگ شما را هفته اي يك بار سر مي زنم. اين اولين باري است كه براي شما كانت مي گذارم. از اين ديدم شما نيز يك جورايي تسليم عبارت جالب ((فرهنگ شده)) شده ايد متعجب شدم. به هر حال اميدوارم با همت اهل بصيرت و معرفت دين اين مشكل حداقل از جامعه متدين رخت بربندد و جامعه نيز به سمت اصلاح اين فرهنگ پيش رود.

    پاسخ

    سلام. خواهش ميکنم. شما منظور بنده رو متوجه نشديد، خب اين يک فرهنگ غلطيه که بين جامعه ما جا افتاده و يا حتي به صورت قانون! در آمده! خب ، خواه نا خواده اقشار جامعه رو در بر مي گيره. ما هم حرف مون اينه که چرا بايد از اين تابعيت بشه!؟ همين!

    سلام

    موافقم...

    برام جالبه...خيلي از خونواده هاي متدين هم بعد از چند جلسه آشنايي و اينکه دختر و پسر از هم خوششون مياد يه مهريه سنگين رو ميگن و دختر بنده خدام حرفي نميتونه بزنه! خيلي بده اينطور که خيلي از دخترا حرف دلشون رو نميتونن بزنن و بگن اين همه مهريه ميخام چيکار!!!! بعدشم كه خانواده پسر ميرن پي كارشون....!!

    خدا همه رو به راه راست هدايت كنه....

    يا علي

    + خواننده وبلاگ شما 

    سلام

    دوست داشتم يك تعبير را از حضرت عالي ببينم كه نشد و آن تعبير هم است بالاخره اصلاح عرف و فرهنگ عمومي كه برخي ياز آن نشات گرفته از برخي هوي و هوسها (برخي از آنها نه همه آنها) از سوي قشري كه اعتقادات و رهنمودهاي ديني دارند حداقل از خود جامعه متدينين نبايد آغاز گردد!

    اين كه بالاخره ((فرهنگ شده)) يعني هيچ فرقي بين ما و باقي كساني كه چندان با مباني ديني آشنا ندارد يعني يكسان هستيم.

    تا وقتي اعتقاد نداريم كه اين حداقل در جامعه متدينين قابل است براي ديگران روضه خواندن چه معنايي دارد؟؟؟؟؟؟؟؟

    بايد خود شروع كرد از طلبه هاي خانم و آقاي آماده ازدواج

    از دانشجوهاي ارزشي چه خانم و چه آقا

    ترسم از آن است كه باز گفته شود: ((فرهنگ شده و مذهبي و غير مذهبي فرقي نمي كند))!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    + گزل 

    با بخش اعظم نوشته‌ات موافقم ولي به نظرم يکم راحت نسخه مي‌پيچي، من با مهريه نسبتا کمي به نسبت خانواده‌ام ازدواج کردم ولي اگر قرار بر دادن مهريه همون زمان عقد بود همسر من حتي يه دونه سکه هم از خودش نمي‌تونست به من بده! خب اون زمان کار نمي‌کرد و طبعا از خودش هيچي نداشت پس خيلي هم نميشه تنها به اين دليل که اون موقع نمي‌تونه بده مهريه رو کلا زد زيرش قبول دارم عندالمطالبه است ولي همه اينا توافقات دونفره است و اگر هر دو طرف معتقد به زندگي عاقلانه و عاشقانه (هردو) باشند توافقات درستي مي‌کنند و پاش مي‌ايستن.

    به نظرم مشکل زماني پيش مياد که عقل و عشق فراموش ميشن

    پاسخ

    بله اينم هست. مي تونه مرد اونقدري قبول کنه که مطمئن هست که توان پرداختش رو در اينده خواهد داشت.
    + خواننده وبلاگ شما 

    به تعبير رهبر معظم انقلاب فرهنگ يعني ارزشها و باورها.

    به بنده نگوئيد كه ارزشها و باورهاي كساني كه اعتقادي راسخ به اسلام و ارزشهاي آن دارند بايد در مقابل هر آنچه كه ديگران خواستند تسليم شوند و همان كارها را انجام دهند!!!

    يا نبايد ادعاي مذهبي بودن داشته باشيم يا حداقل سعي مان بر اين باشد كه اين امر را در بين خود اصلاح كنيم. نمي توان با اين پاسخ كه ((فرهنگ شده)) همه چيز را ماست مالي كرد. تا وقتي كه به نظر مي آيد تفكرات خوبي داريد به راحتي مي گوييد فرهنگ شده و خيال خود را راحت مي كنيد اين گونه فكر مي كنيد از ديگران انتظاري نيست.

    كونوا دعاه الناس الي الله بغير السنتكم.

    يا حق

    پاسخ

    اشتباه برداشت نکنيد، بحث ماست مالي کردن نيست، بحث برداشت اشتباهه، فکر مي کنند چون اين رواج داره حتما درسته. درحالي که خلاف واقع ست . و يا به قول شما مي دونند ولي تعمدا انجام ميدن. همين!
    +


    وصال دوست روزي ما نيست بخوان حافظ غزل هاي فراقي


    در زمان غيبت، به کسي منتظر مي گويند که منتظر شهادت باشد.
       1   2   3      >