• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : جور ديگري براي ازدواج
  • نظرات : 2 خصوصي ، 87 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    + پسر بابا 
    سلام
    اول بگم من جنسم مخالف شما هستم. در مسائل جنسي هم تقريبا مطمئنم که تجربه و مطالعم بيشتر از شماست. هم بين پسرها و مردهاي شهوت ران بودم و هم غير شهوت ران. خودم هم هردوشو تجربه کردم! وقت توضيح و اشکال جمله به جمله کردنو ندارم ولي در کل به نظرم حرفاتون از روي شناخت ناکافي و بي تجربگيه. مثلا اين حرف که ازدواج هم ميتونه براي شهوت راني باشه بي اساسه. آدم با زنش نميتونه شهوت راني کنه. از نظر امکان وجوبي نميگم ولي جواب نميده! يعني آدم خوشش نمياد اين کارو کنه. به قول خودتون ازدواج براي مسائل بالاتريه و مرد به زن دائمش به چشم فاحشه نگاه نميکنه. ولي موقت فرق ميکنه. مردا به راحتي ميتونن( از نظر روحي و نه امکان وجوبي!) هر بلاي جنسي که بخان سر صيغشون در بيارن. چون بهش به چشم يه کالا نگاه ميکنند که يه مدت کم دستشونه و بايد تا ميتونن استفاده اين پوليو که دادنو ببرن. خلاصه از اين اشکالا زياد داره نظرتون که همينشم خيلي طولاني شد. البته شايد شما رد کنيد حرف منو ولي من فکر ميکنم از شما خيلي بيشتر با اين آدما بودم و از درون مردا خبر دارم.
    ولي در کل خوبه وبلاگتون. اين نوع وبلاگا موجب تضارب آرا ميشه که بسيار کار سازه.
    سلام. چنين مطلبي از اين وبلاگ بعيد بود. دفاع ضعيف. توجيه خيالي. و البته مطرح کردن نياز مالي در دنياي خيالي براي ازدواج دائم. درست است که فقط خواستيد بگوييد چقدر مي شود عوالم مختلفي داشت ولي من که نتيجه اي نگرفتم.
    پاسخ

    غير از برچسب زدن چه استدلالي داريد؟

    سلام
    وبلاگتون را خواندم و استفاده کردم
    راستي منم به موج وبلاگي شما پيوستم تا قطره کوچکي از اين دريا باشم.خوشحال ميشم به منم سر بزنيد.
    اگه اجازه بدهيد لينکتون کنم؟؟؟؟؟؟؟

    سلام.
    به نظرم اينکه در جامعه اي زنان دست به يکي کنند همه ازدواج موقت رو بهتر بدونند قابل باور نيست! زنان بيشتر از مردان به اطمينان از هميشگي بودن ازدواجشون احتياج دارند. هزينه اي که مردان براي ازوداج موقت مي کنن فقط هزينه مادي ست، ولي زنان هزينه روحي و احساسي بايد بپردازن.
    گمان نمي کنم با وجود هياهوي فمينيست ها، مشکل اصلي زنان در هيچ جامعه اي نداشتن آزادي و استقلال مادي باشه، يعني شايد يکي از مشکلات زنان -آزادي و استقلال- با ازوداج موقت حل بشه ولي مشکلات اصلي -نداشتن آرامش- رو با خودش به همراه مياره.
    نمي گم کلا ازدواج موقت خوب نيست، ولي فکر مي کنم که اسلام فقط براي شرايط اضطرار گذاشته باشه و حالت طبيعي و مطلوب ازوداج دائمي باشه. نه؟

    پاسخ

    سلام. موقتي بودن ازدواج به موقت بودن مدتش نيست، مي تونه منظور به موقت و كمتر بودن وظايف زوجين نسبت به هم باشه. ازدواجي كه پشتوانه دائمي بودنش فقط يه شناسنامه هست آرامش مياره به نظرتون؟ نميشه شناسنامه سياه باشه و باز اين نياز روحي تامين نشه؟
    + مهرنوش 
    خب اروپايي ها هم همينطوري با هم زندگي مي کنن. هيچ جا هم ثبت نميشه. يه حلقه مي کنن دستشون که يني به يکي تعلق دارن و همين. همچين خيالي هم نبود اين جامعه ي مدرن شما.
    پاسخ

    با ثبت! و تعهد زوجين نسبت به هم...
    + مهرنوش 
    يه چيز ديگه... ازدواج موقت براي شهوتراني نيست؟ ببخشيد پس حرمسراي فتحعلي شاه رو چطور توجيه مي فرماييد؟
    پاسخ

    نيازي نمي بينم از فتحعلي شاه هم بخوام دفاع كنم! عرضم اين بود كه ميشه براي شهوت راني هم باشه، همونطور كه ازدواج دائمم ميشه براي شهوت راني باشه... قبول نداريد؟
    + ميرزا 

    استدال؟ نصفي از پستتون که لطيفه بود و شرحش توي کامنتام رفت

    نصف ديگش هم که تخيل مبتني بر خيالات بود که شرحش در کامنت قبليم رفت

    اگر فقط يک زن رو صيغه کنند اگر تا عمر دارند با هم باشند اگر بچه دار نشد اگر بچه دار شدند بچه ها زير سايه بابا مامان واقعيشون باشند اگر زنان راضي بشند خودشون رو کرايه بدند اگر مردان بخواند کرايه کنند اگر بازار سياه راه نندازند اگر خوشکلا دوبله سوبله حساب نکنند و بازرا رو قبضه نکنند. اگر زنان خوشون رو احتکار نکنند. اگر کمبود زن پيش نياد اگر زنان نشينند سماق بمکند و مشتريشون به راه باشه.اگر مردان حصرت زن باکره رو نکشند اگر زنان همش به فکر مشتري نباشند و بتونند زندگيشون رو کنند اگر مردان شهوتران نشد

    "حق تمکين و اذن خروج بي معني مي شود و بانو مي شود سرور خودش!"

    "آزادي بيشترش است "

    خانم جان اين خودش اعترافيست به اينکه شما دل خوشي از حکم تمکين زن از مرد نداريد و برايتان خوشايند نيست. خوب به جاي اينکه تخيل به خرج بدي و عالم و آدم رو بريزيد به هم تا زنان نخواند تمکين کنند ميتونيد يه کار ديگه به کنيد و همراي با فمينيستها بشيد در راه برداشتن قانون تمکين زن از مرد. گرچه ناخواسته حواستون نبود و اونچه که در قلبتون بود رو بر زبان آورديد و همرايي کرديد با اونها و من مچتون رو گرفتم. چيزهاي ديگه اي هم هست که شما با فمينيستها همنظريد ولي رو نميکنيد. از يه طرف ميگيد چه خوب بود اگر اينطوريکه فمينيستا ميخواند ميشد و از يه طرف ميگيد اين مخالف عقايدم هست و اون رو بر زبان نميارم ولي اگر فمينيستها به خواسته هاشون رسيدند که چه بهتر.

    + گل پسر واقعي 

    منم موافقم که بسياري از زنان ايراني شعور ندارن.
    + فاطمه 

    شما حتا خودتون به طور غيرمستقيم اشاره کرديد که اين طرح غيرقابل اجراست چرا که براي ديدن زواياي مثلن مثبت اين طرح متوسل به ترسيم فضاي خيالي شديد! و اين بيانگر اين مدعاست که خب باشه اصلن اين عمل درست و پسنديده‏اي در ذات خودشه ولي در فضاي واقعي جامعه غيرقابل اجراست (به هزاران دليل موجه و غير موجه). و انشاالاه که توجه داريد با اينکه در جامعه کنوني ما عرف و شرع خيلي جاها درهم آميخته‏اند ولي در بعضي جا مرزهاي کاملن مستقل و روشني دارند. نمونه‏اش همين ازدواج موقت، که شرع مي‏پذيره ولي عرف نه! و علاجش هم البته اين طرح‏هاي ضربتي و توسل به اجبار قانون نيست چرا که حتا هر امر پيش پا افتاده‏اي نياز به بسترسازي مناسب، صرف زمان، آموزش و فرهنگ‏سازي داره.

    دوم اينکه شما با همه تلاشي که براي تبري جستن از جماعت محترم فمينيست در پاراگراف اول متن داشتيد ولي باز هم در دنياي خيالي‏تون درخواست‏هاي زنان فمينيست رو مطرح کرديد.

    سوم اينکه به اين متن و دلايل شما ايرادهاي بسياري وارده که از حوصله من و اين متن خارجه (ولي مطمئنم اگه خودتون يه نفس عميق ديگه بکشيد و اين بار با تامل‏تر و منطقي‏تر زواياي مختلف اين طرح و شرايط واقعي جامعه رو بسنجيد متوجه ميشيد)

    پاسخ

    اگر مدلي در فضاي فعلي جامعه قابل اجرا نباشه نبايد براي رسيدن بهش هم تلاش كرد؟
    + ميرزا 
    علاوه بر اشکالاتي که صيغه بازي به همراه داره اشکال ديگش اينه که شما توي تخيلات خودتون بريديد و دوختيد. "اگر" به جاي دو روز همه بياند صيغه فلان ساله بکنند. اگر رو کاشتند سبز نشد خانم. مبناتون يه مشت اما و اگر هست. اگر بنا بر تخيلات باشه که همه چيز توي تخيلات حل ميشه .
    پاسخ

    استدلال!
    + aram 
    بخشي ديگري از انتقادات به اين لايحه (کپي از ويکي) به شرح زير هستند: در ماده ?? مهريه‌اي که هنوز پرداخت نشده، درآمد زن محسوب شده و براي آن ماليات در نظر گرفته شده‌است. منتقدان اين قانون معتقدند دولت بايد مشکلات مهريه را با جايگزين کردن خدمات اجتماعي و تامين مالي براي زنان مطلقه حل کند، اما در اين قانون فقط مهريه را که تنها پشتوانه? مالي بسياري از زنان است بدون هيچ جايگزيني از آنان مي‌گيرد. ماده‌هاي ??، ??، ??، ??، ??، ??، ??، ?? که هدف آن‌ها «تحکيم مباني خانواده و جلوگيري از افزايش اختلافات خانوادگي به ويژه طلاق» بيان شده‌است: نظر برخي منتقدان بر اين است که در حالي که فشارهاي اقتصادي و اجتماعي و رواني موجود در جامعه از عوامل مهم طلاق به شمار مي‌آيند، راه حل حکومت براي کاهش آمار طلاق، دشوارتر و طولاني‌تر کردن روند قانوني آن است. اين امر بيشتر به زيان زنان خواهد بود، چرا که آنان بايد محدوديت‌هايي را که قانون براي زنان شوهردار تعيين مي‌کند، سال‌ها پس از تصميم به طلاق نيز همچنان تحمل کنند، تا رأي قطعي صادر شود.[?]ديگر موارد مورد اعتراض در اين لايحه شامل عدم برابري زن و مرد در حق حضانت فرزند، سن ازدواج، محدوديت‌هاي ازدواج زنان ايراني با مردان غيرايراني مي‌شود. همچنين تعدادي از حقوق زنان که هيچ ذکري از آنان به ميان نيامده است.[?]
    + aram 
    يشترين انتقاد فعالان حقوق زنان به بخش مربوط به ازدواج مجدد حذف رضايت همسر اول براي ازدواج مجدد از قانون مي‌باشد. همان طور که شما هم گفتيد ازدواج چه موقت و چه دائم شبيه معامله است که بسياري از امور حقوقي، اجتماعي و عاطفي يک فرد را در بر مي‌گيرد و طرفين بايد در مورد آن توافق داشته باشند. چه طور ميشود قانون بگويد از اين به بعد يکي از طرفهاي معامله با اجازه قانون ولي‌ بدون رضايت شما ميتواند شخص سومي‌ را در اين معامله که همه جنبه‌هاي زندگي‌ شما را فرا مي‌گيرد، وارد کند.
    + براي گل دختر واقعي... 
    خيلي ببخشين مگه دختراي ايراني شعور دارن ؟؟ من نميگم پسراي ايراني با شعورن ... خودم پسرم و خوب مي دونم خيلي از پسراي ايراني کم ظرفيت و بي شعورن
    اما اون چيزي که من از دختر ايراني هاي متکبر ديدم ترجيح ميدم با يک بانوي خارجي مزدوج بشم
    بعدش ميگن چرا شوهر قحطه !! تقصير خودتونه اينقدر ناز داريد به خدا آدم حالش به هم ميخوره

    + eddieneed 

    ازدواج موقت 99 ساله ! قطعا من باب مزاح بود

    فلک زده نه ميفهمه ازدواج دائم کرده نه حال ازدواج موقت رو ميبره!

    + گل دختر واقعي 

    ببين ازدواج موقت بد نيست يعني اصل مطلب درست است ولي از آنجا که مردان ايراني فوق العاده بي فرهنگ هستن من به شخصه مخالف

    نود درصد مردان ايراني شعور ندارن

     <      1   2   3   4   5    >>    >