• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : کي داده کي گرفته
  • نظرات : 3 خصوصي ، 32 عمومي
  • پارسي يار : 1 علاقه ، 1 نظر
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + يك انسان 
    ببينم اصلا آقايان چه بدهکاري به خانم ها دارند که بايد مهريه بپردازند؟ حتي اگر مهريه يک سکه باشد.
    اگر مهريه تضميني براي آينده ي زن باشد, پس چه تضميني براي آينده ي مرد وجود دارد؟
    اگر مهريه نشانه ي مهر مرد به زنش باشد, پس نشانه ي مهر زن به شوهرش چه بايد باشد؟
    اگر مهريه قيمت و تاوان سود و نفعي باشد که مرد از ازدواج نصيبش مي شود مگر زن از ازدواج منتفع نمي شود و اگر زن نفعي نمي برد پس اصلا چرا ازدواج مي کند؟
    اگر هم گفته شود که به جاي مهريه, خانم ها هم جهيزيه مي دهند بايد گفت که اسلام جهيزيه را هم به عهده ي آقايان گذاشته و اين عرف جامعه است که آوردن جهيزيه را وظيفه ي خانم ها مي داند و البته هيچ خانمي را هم طبق قانون نمي توان به دليل جهيزيه ندادن يا جهيزيه ي کم به زندان انداخت حال آنکه پرداخت مهريه توسط آقايان ضمانت اجرايي دارد.(بگذريم از اينکه طبق عرف جامعه خرج و مخارج عروسي هم به عهده ي آقايان است.)
    در اين بين خانمها را نمي توان سرزنش کرد چرا که به هر حال هرکسي به منفعت خودش فکر مي کنه. آن مردان ناداني که حتي يک سکه مهريه را هم ميپذيرند و مهر تاييدي بر اصل غير عادلانه ي مهريه حتي مهريه ي اندک مي زنند را بايد به زندان انداخت و عند الادا در آنجا نگه داشت تا با آب خنک گلويي تازه کنند و عبرتي براي ساير آقايان بشوند.
    موفق باشيد


    پاسخ

    برداشت شماهم از مهريه مثل الان خانمهاي ماست، مهريه طبق ايات قران هديه ست! همينو بس. در ضمن، از همان جايي که الرجال قوامون علي النساء ست، از همان جا هم زنان هيچ وظيفه ايي ندارند.