• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : کي داده کي گرفته
  • نظرات : 3 خصوصي ، 32 عمومي
  • پارسي يار : 1 علاقه ، 1 نظر
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + آرام 
    طبق آماري که چند وقت پيش ميديدم ظاهراً مهريه سنگين در عمل اين روزها فقط براي مذاکرات طلاق اجرا ميشود و در اکثر موارد هم در ازائ قبول بعضي‌ از خواسته‌هاي زن توسط شوهر، مهريه بخشيده ميشود. در واقع زنها احساس ميکنند که قانون موقع طلاق از حقوق آنها حمايت نميکند پس خودشان از مهريه براي بدست آوردن حقوقي که ميخواهند استفاده ميکنند. مشکل اينجاست در واقعيت يک جامعه کلان چه بخواهيم چه نخواهيم زنها و شوهر‌هاي وجود دارند که زندگي‌ با آنها غير قابل تحمل باشد و اصلاح پذير نباشند. و اگر فردي به اشتباه در چنين ازدواجي افتاد قانون در اين موارد از حقوق مردها خوب حمايت مي‌کند اما دست و پاي زنها خيلي‌ بسته است تا از آن خارج شوند. به نظر من هم در يک جامعه ايده‌ال مهريه بايد همان نقش هديه را داشته باشد نه به جاي قانون مناسب نقش تضمين حقوق افراد.اد. اين متن را از وب سايت تغيير براي برابري براتون مي‌آورم گرچه اين با معني‌ تاييد همه متن نيست:" -طلاق: ( مواد ????، ????، ????، ????، ????، ????، ????،و ???? قانون مدني)

    طبق قانون، طلاق حق انحصاري مرد است و مرد مي‌تواند هر وقت كه بخواهد زنش را طلاق بدهد. اما اگر تقاضاي طلاق از سوي زن مطرح شود او بايد مواردي هم‌چون: بدرفتاري همسر، ‌ندادن نفقه، اعتياد و يا زنداني بودن شوهر و ... را اثبات كند. بسياري مي‌دانند كه اثبات اين موارد در دادگاه چقدر مشكل است. در اغلب اوقات زن پس از چند سال دوندگي موفق به اثبات آن مي شود. البته در اين موارد نيز زنان براي رهايي از ظلم و كتك‌هاي شوهر، ‌اغلب مجبور مي‌شوند مهريه خود را ببخشند. تحقيقي كه در شهر قم انجام شده نشان مي دهد كه 91 درصد از زنان طلاق گرفته در قم مهريه خود را به صورت كامل دريافت نكرده اند (2). در طلاق‌هايي هم كه با توافق زن و شوهر انجام مي شود، موارد بسياري را مي‌بينيم كه اين زن است كه تمام حقوق مالي خود را بخشيده تا توانسته به اصطلاح توافق شوهرش را بگيرد. در بسياري از موارد حتي هزينه‌هاي محضر و جاري شدن صيغه طلاق را نيز زن پرداخت كرده است. اين در حالي است كه حتي در قوانين شرع هم به روشني ذكر شده است كه طلاق خلعي، ‌طلاقي است كه اگر زن مهريه خود را ببخشد به راحتي مي تواند طلاق بگيرد، اما در قوانين موجود به دليل اين كه "رضايت شوهر" هم علاوه بر بخشيدن مهريه اضافه شده، ‌طلاق را براي زنان بسيار مشكل كرده و در واقع مشاهده مي‌كنيم كه قانون طلاق، زنان را حتي از حقي كه در قوانين شرع به آنان داده شده، ‌محروم كرده است و اگر زن مهريه خود را ببخشد باز هم براي طلاق نياز به "رضايت شوهر" دارد.

    مراجعه به دادگاه‌هاي خانواده نشان مي‌دهد كه حتي وقتي مردان مي‌خواهند زن خود را طلاق بدهند براي اين كه مهريه و حقوق زنان را پرداخت نكنند، ‌چنان زن را تحت فشار قرار مي‌دهند تا زن، به بن بست برسد و خود خواستار طلاق شود و از حقوق ناچيزش هم بگذرد.

    "
    پاسخ

    تمام اين رفتارها از سمت مرد خلاف قوانين اسلامي ست و به شدت مورد ذم قرار گرفته.همه اين مشکلات زماني اب مي خورد که به شکل قانون! روي آن پوشش مي گذارند. خود زنان در اين قضيه بيشترين اسيب را مي بينند.