• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : جبران تحميل
  • نظرات : 5 خصوصي ، 41 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3      
     
    + طاهره 
    گيريم که مرد جهاد مي‌رود، که براي همه مردان هم پيش نمي آيد. اما اغلب زنان حامله مي‌شوند و مي‌زايند. آيا فرزندآوري و توليد نسل خودش يک کار نيست؟ توليد نيروي انساني براي جامعه نيست؟ چرا بحث حقوق که مي‌شود اين را مي‌زنيد توي سر زن که تو بدبخت ناتواني و بايد بزايي پس کمتر بايد ارث بگيري، اما وقتش که بشود درباره مقام زن مديحه سرايي مي‌کنيد و مادري و زاييدن را ارزش مي‌دانيد؟ اگر همين حاملگي و زاييدن به عهده مردان بود به اعتبار آن هزاران حق و امتياز ويژه براي خودشان در قانون در نظر مي‌گرفتند.
    ضمن اين‌که مگر چند درصد کارها در دنياي امروز کار فيزيکي و بدني است؟ استدلال‌هايتان يک بچه دبستاني را هم نمي‌تواند قانع کند. 3
    پاسخ

    اين را مي زنيد توي سر زن كه تو بدبخت ناتواني و بايد بزايي پس كمتر بايد ارث بگيري !!!!!شما از اين يادداشت اين را متوجه شديد؟
    + طاهره 
    زن يکبار نفقه مي‌گيرد هزاربار تقاص پس مي‌دهد.
    نفقه مي‌گيرد پس بايد تمکين کند. بايد هر وقت مرد اراده مي‌کند با او بخوابد ولو روي شتر باشند!
    مهريه دارد که يکبار مي‌گويند هديه است، جاي ديگر مي‌گويند اگر زن با مرد نخوابيده باشد فقط نيمي از مهريه را بعد از طلاق مي‌تواند بگيرد
    حق طلاق ندارد مجبور است مهريه تعيين کند که با بخشيدن آن شايد بتواند طلاق خلعي بگيرد که قانونگذار ما لطف کرده آن را هم برايش شرط رضايت مرد گذاشته
    صبح تا شب توي خانه جان مي‌کند و جاي آشپز و کلفت و معلم سرخانه و پرستار بچه و همه اينها کار مي‌کند، تازه بگذريم از خيل زنان پرستار و پزشک و وکيل و مهندس و ماما و معلم و کارگر. بگذريم از زنان قاليباف که نود و هشت درصد جمعيت قاليبافها هستند. بگذريم از زنان کوره هاي آجرپزي که در بدترين شرايط کار مي‌کنند و نصف مرد حقوق مي‌گيرند چون کارفرما مي‌گويد: مرد نان‌آور است نه زن! ولي آن‌ها مجبورند به اين نابرابري تن بدهند چون به آن پول نياز دارند. بگذريم از زنان کشاورز که کمرشان در شاليزارها و مزارع خم مي‌شود ولي حاصل کارشان متعلق به مرد است. بگذريم از اين‌که درآمد کار خانگي زنان بيشتر از چهل درصد توليد ناخالص ملي است. بگذريم از اين‌که مي‌گوييد زن مجور نيست (طبق نظر شرع) هيچ کاري در خانه انجام بدهد و حتا شير دادن به بچه وظيفه‌اش نيست، از آن طرف براي کار زنان هزارجور سنگ‌اندازي مي‌کنيد، مرد مي‌تواند مانع اشتغال زنش بشود، و دائم در گوش زنان مي‌خوانيد که وظيفه اصلي زن خانه‌داري و بچه‌داري و شوهرداري است!
    چشم‌هايتان را باز کنيد خانم. تا کي مي‌خواهد توي دنياي فانتزي خودتان سير کنيد. چرا نمي فهميد قوانين براي زمان‌هاي مختلف، براي جوامع مختلف، فرهنگ‌هاي مختلف و حتا اقليم‌هاي مختلف به صورت متفاوتي عمل مي‌کند؟ تا کي مي‌خواهيد با استدلال‌هاي نصفه نيمه بي‌حقي زنان در اين مملکت را توجيه کنيد؟

    عالي بود..اگر البته بفهمند...
    + نام 
    ادامه نظر قبلي: آثار مرحوم مطهري بسيار عالي است، اما به نظرم طلاب محترم بايد از اين آثار به عنوان الهام و بصيرتي براي غور و تامل در منابع ديني استفاده کنند، نه اينکه خود را محدود به اين آثار کنند. از سوي ديگر استاد مطهري اسلام شناس به معناي وسيع کلمه است نه فقيه. بنابراين در مورد احکام فقهي بايد ابتدا نظر مراجع را ملاک قرار داد. شايد بگوييد آثار استاد فلسفه احکام را بيان مي کنند، اما لزوما اينگونه نيست و گاهي تبيين ايشان دقيقاً همپوشاني با نظر اکثر مراجع ندارد.
    پاسخ

    رويكرد اين وبلاگ تبليغ طلبگي است نه بحث هاي تخصصي تفقه و حوزوي. بنابراين اولا نام بردن و استفاده نوشتاري از كتاب شهيد مطهري به معناي محدود شدن و مطالعه نكردن كتب تخصصي و روايت و حديث نيست. ثانيا مخاطبان محترم نيز اگر اطلاعاتي بيشتر از سطح اين يادداشت ها دارند و دنبال بحث هاي علمي تري هستند منابع آن براي مطالعه به همراه استادان دانشمند در كشور فراهم است. ثالثا مطالب مطرحي در اينجا غالبا هنوز در حتي در همين سطح نيز مورد سوال مخاطبانند.
    + نام 

    سلام. مطلب خوبي بود و اين بار بر خلاف مطلب ازدواج موقت که توسط گل پر نوشته شده بود،-آن مطلب کاملاً با سوگيري بر روانشناختي زنانه نوشته شده بود و به غلط به عنوان ديدگاه اسلام آورده شده بود، در حاليکه اکثر مراجع خلاف اين نظر داشتند و ملاک ما هم تقليد از مرجع اعلم است نه گل پر- به خوبي ديدگاه اسلام را بيان کرديد. فقط يک نکته: شما به عنوان طلبه بايد قدرت تامل و غور در کتابها و احاديث را داشته باشيد. در اکثر موارد در اين وبلاگ تکيه گاه مطالب بر روي کتاب هاي استاد مطهري است. به نظرم اين نکته براي طلاب درجا زدن در تاملات ديني است.
    + يک زن 
    نفقه؟ همون غذايي ست که زن بايد درسته کنه تا شوهر و بچه اش بخورن. اگه درست نکنه حسابشو ميرسه.
    لباسي هست که بايد بپوشه و اگر نپوشه خودت ميدوني چي ميشه!
    مهريه رو هم که ميگن 5 سکه بزاريد. يا 14 تا! باهاش ميشه چکار کرد؟تازه خدا نکنه زن بيچاره گير يک آدم نابکار بيفته بلايي به سرش يارن که پاي برهنه سر به کوي و بيابون بذاره!
    برو توي بهزيستي ببين چه وضعيه. مرداني که زن خود رو تا سرحد مرگ ميزنن. به انها اجازه ي ديدن پدر و مادر رو نميدن.مردان زنا کار-زناي با محارم توي استان ما بيداد ميکنه. بمب ساعتيه. با اين مردان فاسد کي ميتونه سرکنه چه برسه توقع نفقه و مهريه داشت!
    تازه همين رو هم کي داده و کي گرفته!
    ازدواج اعراب با قومهاي ديگه فرق داره. اعراب به دختر اينهمه جهيزيه نميدن! اينا همه چي ميخوان ولي هيچي نميدن.
    بايد ارث برابر بشه. بايد ديه برابر بشه. يک زن که تصادف ميکنه و دچار نقص عضو ميشه چرا نصف غرامت 1 مرد معتاد رو بهش ميدن؟چرا؟
    در اين مملکت خراب شده چنانچه زن دچار بيماري يا نقص عضو شد مرد ميتونه همسر ديگه اي بگيره! خرج اين زن بدبخت با اين غرامت ناچيز و اين مخارج سرسام آور بيمارستان رو کي بايد بده؟
    جوابم بده. منطقي .

    پاسخ

    دقت كنيد كه در اين يادداشت نظر اسلام مطرح شده، نه اينكه از كارهايي كه هر مردي يا زني در گوشه اي انجام داده و يا از احكام سوء استفاده كرده باشد دفاع شود. اگر همه به اسلام ملزم بوديم نه مردي به زني ظلم مي كرد و نه زني.نفقه فقط غذايي نيست كه شوهر و بچه مي خورند يا لباسي نيست كه زن بپوشد تا برهنه نباشد. نفقه همه مخارج زندگي مثل خوراك، پوشاك(خانه و مهماني) و منزل (شخصي يا اجاره اي) و هزينه هاي انرژي و سفر و درمان و .... است كه مرد به محض ازدواج مكلف به تامين آنهاست آنهم در شان زن.شما از غذايي كه در خانه مي پزيد خودتان نمي خوريد و همه را به همسر و فرزندتان مي دهيد؟!! مرد مايحتاج خوراك را فراهم مي كند و زن از آن غذايي آماده كرده و همه در كنار هم مي خورند. كجاي آن بي انصافي يا منفي است؟در مورد مهريه توصيه به مقداري شده كه در وسع مرد باشد و به محض عقد مال زن مي شود و عند المطالبه است. عرف ايران اينست كه زن هنگام طلاق آن را مطالبه مي كند و اين ربطي به اسلام ندارد. اسلام آن را براي طلاق زن قرار نداده كه ببينيم باهاش ميشه كاري كرد يانه!!!!اسلام مهريه را هديه مرد به زن هنگام عقد قرار داده است.در مورد ارث هم يادداشت به اندازه كافي توضيح داشت.در مورد ديه هم در آينده نزديك خواهيم نوشت. ضمن اينكه طبق قانون مجلس ديه تصادفات برابر شده است.منكر نيستم كه برخي مردان زور مي گويند و يا همسر خود را آزار مي دهند همان طور كه ممكن است زناني به مردان و فرزندان خود ستم كنند. ولي مسلما اين عموميت ندارد و مردان و زنان زحمتكش بسياري براي خانواده خود فداكاري هاي زيادي مي كنند.


    کور هر چي توي چنته خودشه خيال مي کنه توي چنته رفيقش هم هست !

    kanoonFATH.blogfa.com

    سلام

    خداوندا چنانم کن که خواهي
    نجاتم ده از اين بندو تباهي
    ببين بزمي که افتاده به چاهي
    ندارد غير تو اميد و راهي
    ..
    ..

    اپ زيباي بود

    ..استفاده کرديم
    منتظر حضورت...
    با سلام دوسات من وبلاگ خوبي درستکرديدمطالب خوبي دربارهي ارثيه زن نوشتيديه سر بياييد وبلاگ من اگه نظر بديد ممنون مي شوم راستي اگه سئوالي درزمينه حقوق داريد بپرسيد تا جواب دهم دوباره منتظر من باشيد
     <      1   2   3