• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : رسمش اين نبود
  • نظرات : 8 خصوصي ، 141 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <    <<    6   7   8   9   10      >
     
    + نگار 
    ببين گل دختر، اينجا مملکت ما هم هست. ما هم همينجا به دنيا اومديم و اين خاک حق مونه. اگه دلمون نخواد مسلمون باشيم بايد کي رو ببينيم؟ کسي واسه پياده کردن احکام و قوانين اسلام توي اين مملکت نظر ما رو نپرسيده. اگه بپرسن ميگيم که نمي خوايمش. ماها با مسلمون بودن شماها مشکلي نداريم. تا وقتي نخواين دين تون رو به زور به خورد ما بدين بهش احترام ميذاريم. به فرهنگ و حجاب شما احترام ميذاريم، سعي کنين نصف اين احترام رو هم شما واسه حق عقيده و انتخاب ما قائل باشين. آخه اين دين تون که قراره با آب بازي کردن چهار تا جوون به خطر بيفته چه ارزشي داره؟ چرا بيخود خودتون ارزش عقيده و مذهب تون رو ميارين پايين؟
    پاسخ

    بر منکرش لعنت نگار جان! اين آب و خاک مال هر کسي که به قول شما در اينجا بدنيا امده ميخواهد مسلمان باشد يا غير مسلمان. من الان نه خواستم بگويم دين کسي بخطر مي افتد و نه در صدد اين بودم که عقيده ام را به کسي تحميل کنم، فقط خواستم بگويم گوشه چشمي هم به آن کسي که اين شادي را براي شما خلق کرد داشته باشيد. همين! فکر نميکردم درک اين سخن اينقدر باشد...
    + ليتيوم 
    تا حالا به اجبار فکر کردي؟ به اينکه چيزي بهت تحميل بشه بدون اينکه بهش ذره‌اي علاقه داشته باشي؟
    باباي من مسلمون بود پس من هم مسلمون شدم. اگر هم بگم نيستم که سرم ميره بالاي چوبه‌دار.‏..پس بله! عکس ميذاري از جوانان مسلمان کانادا که خودشون انتخاب کردن و بعد عکس ميذاري از جوانان مسلمان ايران که هيچ‌کدومشون انتخاب نکردن و بعد ميزني روي دستت که هي‌واااي من! اين رسم‌اش نبود...
    اتفاقا همين رسمش است. چند نفر رو به جرم ارتداد دار زدن؟ چند نفر از اون‌ها خودشون مسلمون شده بودند که بعد برگردن؟آقاي قرائتي در توجيه حکم ارتداد ميگه که فلاني سوار يه کشتي شده و وسط اقيانوس هست. حالا نمي‌تونه از اين وسيله‌ي نجات پياده بشه و فکر کنه زنده ميمونه... باشه قبول. خوب حالا بچه‌ي فلاني که خودش سوار اين کشتي نشده و توي اين کشتي بدنيا اومده چرا بايد با يه چوب رونده بشه؟ شايد دلش مي‌خواست سوار يه کشتي ديگه بشه. شما به چه حق يارو رو زورش ميکنيد؟ اگر بجث زور کردن بود که خدا همراه با هر پيامبر يه‌دونه ديو هم مي‌فرستاد که به همه زور بشه آآي ايمان بياريد. اصلا اين رو غريزه مي‌کرد. چرا اين همه زحمت به پيامبر‌هاش داد؟ چرا از اول زوري نکرد؟
    بله! اين رسمش نبود ولي ما اين رسم و قاعده رو بهم نزديم.
    در ضمن چرا عکس اون دختره که با چادر داره آب‌بازي ميکنه رو سانسور کردي؟
    پاسخ

    اقاي يا خانم ليتيوم، شما از کجاي دل مردم ما خبر داريد؟ که سريع همه را به يک چون مي رونيد و ميگيد مسلمان نيستن! وجه اشتراک همه ما اعتقاد به يک خداست! غير از اين است؟! نه خدا ميگه به تقليد پدر مسلمانت مسلمان باش و نه پيامبر! و من هم اصلا به دين تقيليدي اعتقادي ندارم! انسان اگر ميخواد وارد ديني بشه بايد با درک و تحقيق اون دين رو قبول کنه، اما اينکه در کشور اسلامي يک سري قوانين مربوط به همون کشور اجرا ميشه که چيزه غير قابل هضمي نيست که سريع جبهه ميگيريد؟
    + شيرين 
    ميشه چند تا سوال بپرسم؟
    1-منظورتون از "کشور کفر" دقيقا چيه؟بالاخره يه چي ي تو ذهنتون بوده که از اين کلمه استفاده کردين
    2-کاش اين جشن اب بازي اينجوري برگزار نميشد؟ يعني چجوري بايد برگزار ميشد؟
    3- هر طوري که خداوند رو تصور ميکنم نميتونم براش دل به اون معنايي که بکار برديد متصور بشم. اخه يعني چي دل رب به درد بياد/نياد؟!
    پاسخ

    خب شيرين جان، خواستم چيزي رو بگم که در بين مردم ما عرف هست تا مأنوس تر باشه، يعني جايي که خيلي از کارهايي که در دين ما از اون نهي شده علنا انجام ميشه، و بعضا اغلب شون به خدايي اعتقاد ندارند/ سوال دو: لزوما نيازي نيست براي تخليه انرژي و شادي کردن دختر ها و پسرها مختلط باشند، خيلي راحت دخترها مي تونستن در يک قرار جداگانه اين کار رو بکنن، مثل خودم و خيلي از دوستام که از اين دست کارها کم نکرديم./ سوال سه: شده تا حالا از دست کسي اينقدر ناراحت بشي که دلت به درد بياد؟ منظورم دل به معناي جسم نيست، که در ما انسان ها هم همچين معنايي نميده، منظورم اوج ناراحتي بود.
    ممنون از دقتت :)
    + ايمان 
    خواهر من شما در موردخودت هر جور رسمش و ميدوني رفتار کن ولي به شما چه ربطي داره که بقيه چطور تفريح ميکنند؟مگه کساني که رفته بودند تفريح کنند تو را از عبادت محروم کردند؟ چرا ميخواي ايدئولوژي مطلوب خودت را به بقيه تحميل کني؟ چرا فکر ميکني فقط شماها حق زندگي کردن تو ايران را داريد؟ شما که حتي از نام ايران وحشت داريد و ايران را بدون اسلام نميخواهيد. چرا بايد مطابق گفته آقاي جوانفکر بودجه امسال حوزه علميه 760 ميليارد تومان باشد ولي بودجه اي براي مراکز تفريحي در نظر گرفته نشود؟ خواهر من بذر کينه و نفرتي که با دخالتهاي بيجاتون تو زندگي شخصي مردم کاشتيد داره کل دين را زير سوال ميبره و شما اين را تو جامعه نميبينيد و همچنان به روشتون ادامه ميديد
    پاسخ

    اين را به حساب اين گفتم که قاعدتا همه به يک خدا ايمان داريم.
     <    <<    6   7   8   9   10      >