• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : افسانه ماندگاري
  • نظرات : 81 خصوصي ، 84 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + eddieneed 
    بانوي نيکوکار ايراني، زن سال ۲۰۰۶ بريتانيا
    کاميلا باتمانقليچ، موسس سازمان خيريه کودکان موسوم به "کيدز کامپاني"، به عنوان زن سال بريتانيا انتخاب شده است. کاميلا باتمانقليچ در سن 9 سالگي تصميم مي گيرد که زندگي خود را وقف کمک به کودکاني کند که از امتيازات او برخوردار نيستند. کودکي خانم باتمانقليچ با 11 هزار کودکي که اکنون از امکانات سازمان خيريه او برخوردار هستند، بسيار فاصله داشته است. او نه تنها مورد بي توجهي اطرافيان نبوده بلکه بخش بزرگي از دوران کودکي خود را همراه با شوفر و محافظان امنيتي بين خانه کاخ مانند خانوادگي و هتل هاي لوکس پدرش در رفت و آمد بوده است.او در سن دوازده سالگي براي ادامه تحصيل به بريتانيا فرستاده مي شود. اما بعد از دو سال، دوران کودکي او به دوراني پرتلاطم تبديل مي شود به گونه اي که مشکلاتش در آن زمان با نابساماني هاي کودکاني که اکنون به سازمان "کيدز کامپاني" مراجعه مي کنند بي شباهت نبوده است. او مجبور بود براي تامين هزينه هاي روزمره زندگي خود کار بگيرد.

    کاميلا باتمانقليچ و برخي کودکان در سازمان خيريه کيدزکامپاني

    از آنجايي که او از طفوليت علاقه به کمک به کودکان داشت در اين وهله از زندگي خود نيز تصميم مي گيرد معلم کودکستان شود. پس از گذارندن رشته روان درماني، به عنوان مشاور کودکان کار با کودکان را ادامه مي دهد. اما، کودکان به ندرت در جلسات مشاوره حاضر مي شدند. کاميلا مي گويد: "خيلي زود متوجه شدم که نظام مددکاري (در بريتانيا) مشکلات زيادي دارد چون بر اين فرضيه استوار شده که همواره بزرگتري هست که کودک را به جلسه مشاوره بياورد. من مي خواستم ساختاري ايجاد کنم که کودکان بتوانند مستقيما درخواست کمک کنند و نهادي را پايه گذاري کنم که بتواند نيازهاي کودکان را برآورده کند."

    خانم باتمانقليچ، که مادرش بلژيکي است، در سن 25 سالگي تصميم مي گيرد بازپرداخت وام خانه مسکوني خود را متوقف کند تا بتواند با آن سازمان خيريه خود را تاسيس کند. اکنون هزاران کودک در بريتانيا از مشاوره روان درماني اين سازمان بهره مند هستند. او مي گويد اين روزها بيشتر وقت خود را صرف جلب سرمايه براي تامين و گسترش خدمات اين خيريه مي کند. خانم باتمانقليچ گفت: "من دوران کودکي ام را در کنار کارآفرينان گذارنده ام و اگر به تجارت علاقه داشتم مي توانستم پول زيادي داشته باشم اما من فقط مي خواستم که با کودکان کمک کنم."

    برنده جايزه "زن سال بريتانيا" هر روز و روزي دوازده ساعت در مرکز خيريه "کيدز کامپاني" در محله پکهام در جنوب شرق لندن کار مي کند و يازده سال است که تعطيلات نرفته است. شايد به همين دليل است که او وقت نداشته که خود تشکيل خانواده بدهد. او گفت: "من بايد بين تشکيل خانواده و صرف وقت براي کودکان ديگر انتخاب مي کردم. من مي دانستم که نمي توانم به لحاظ عاطفي در اين حد به هر دو آنها متعهد باشم."

    "کيدز کامپاني" در سال 1996 ميلادي تاسيس شده است و کمک هاي عملي و آموزشي در اختيار کودکان آسيب پذير (که سرپرستان آنها قادر به نگهداري از آنها نيستند) مي گذارد. منبع : بي.بي.سي