• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : افسانه ماندگاري
  • نظرات : 81 خصوصي ، 84 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + eddie 

    رشد وبلاگ نويسي در دنيا

    farsi.jpgگزارش هاي تازه از دنياي وبلاگ ها حاکي است روزي 100 هزار وبلاگ تازه در دنيا متولد مي شوند و روزانه يک ميليون و 300 هزار مطلب در آنها منتشر مي شود. نوشتن مطلب همانطور که قابل پيش بيني است، در روزهايي که اخبار مهمي در دنيا اتفاق مي افتد بيشتر مي شود، مثل درگيري در لبنان و يا همين انتخابات اخير آمريکا.

    وبلاگ هاي فارسي زبان هم رشد قابل توجهي داشته اند و اين زبان را در ميان فهرست ده گانه زبان وبلاگ ها در تکنوراتي جاي داده است. تکنوراتي که سايتي است با امکان رديابي وبلاگ ها، الان بيش از 57 ميليون وبلاگ را شناسايي کرده که مسئولانش اعلام کرده اند حدود 55 درصد آنها فعالند، يعني حداقل هر سه ماه به روز مي شوند. در آمار اين سايت زبان فارسي 1 درصد مطالب منتشر شده در روز را تشکيل مي دهد. البته بايد يادآوري کنم که اين سايت و نحوه رديابي اش مشکلاتي با زبان هايي مثل فارسي دارد که کمي دقت آمارش در اين زمينه را خدشه دار مي کند. البته با توجه به اينکه ژاپني و چيني را ظاهرا درست تشخيص داده شايد بهبودي در سيستمشان حاصل شده که اگر کسي اطلاع بيشتري در اين زمينه داره حتما در قسمت نظرات بنويسد.

    در همين حال تکنوراتي وبلاگ هايي که واقعا تاثير گذارند را بر حسب ميزان لينکي که ديگر وبلاگ ها به آن ها مي دهند طبقه بندي کرده است. بر اساس آمار تکنوراتي، وبلاگ هاي مرجع، يعني آنها که بيش از 500 وبلاگ به آنها لينک داده اند، حدودا 4000 تا هستند. خيلي از اينها سال هاست فعالند و حداقل سعي مي کنند دو مطلب در روز بنويسند.

    انگليسي و ژاپني دو زبان اول دنياي وبلاگ هاست و به رغم مشکلات سانسور و فيلترينگ در چين، اين زبان جايگاه سوم را اشغال کرده است