• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : افسانه ماندگاري
  • نظرات : 81 خصوصي ، 84 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    + eddie 

    رشد وبلاگ نويسي در دنيا

    farsi.jpgگزارش هاي تازه از دنياي وبلاگ ها حاکي است روزي 100 هزار وبلاگ تازه در دنيا متولد مي شوند و روزانه يک ميليون و 300 هزار مطلب در آنها منتشر مي شود. نوشتن مطلب همانطور که قابل پيش بيني است، در روزهايي که اخبار مهمي در دنيا اتفاق مي افتد بيشتر مي شود، مثل درگيري در لبنان و يا همين انتخابات اخير آمريکا.

    وبلاگ هاي فارسي زبان هم رشد قابل توجهي داشته اند و اين زبان را در ميان فهرست ده گانه زبان وبلاگ ها در تکنوراتي جاي داده است. تکنوراتي که سايتي است با امکان رديابي وبلاگ ها، الان بيش از 57 ميليون وبلاگ را شناسايي کرده که مسئولانش اعلام کرده اند حدود 55 درصد آنها فعالند، يعني حداقل هر سه ماه به روز مي شوند. در آمار اين سايت زبان فارسي 1 درصد مطالب منتشر شده در روز را تشکيل مي دهد. البته بايد يادآوري کنم که اين سايت و نحوه رديابي اش مشکلاتي با زبان هايي مثل فارسي دارد که کمي دقت آمارش در اين زمينه را خدشه دار مي کند. البته با توجه به اينکه ژاپني و چيني را ظاهرا درست تشخيص داده شايد بهبودي در سيستمشان حاصل شده که اگر کسي اطلاع بيشتري در اين زمينه داره حتما در قسمت نظرات بنويسد.

    در همين حال تکنوراتي وبلاگ هايي که واقعا تاثير گذارند را بر حسب ميزان لينکي که ديگر وبلاگ ها به آن ها مي دهند طبقه بندي کرده است. بر اساس آمار تکنوراتي، وبلاگ هاي مرجع، يعني آنها که بيش از 500 وبلاگ به آنها لينک داده اند، حدودا 4000 تا هستند. خيلي از اينها سال هاست فعالند و حداقل سعي مي کنند دو مطلب در روز بنويسند.

    انگليسي و ژاپني دو زبان اول دنياي وبلاگ هاست و به رغم مشکلات سانسور و فيلترينگ در چين، اين زبان جايگاه سوم را اشغال کرده است

    + eddie 
    کنفرانس علمي !!
    کنفرانس علمي !!
    + saied 
    gharne 21 ast khale sooske ,,,yek khorde fekr kon be jaye in mozakhrafat ,,,

    با سلام

    ممنون از اينكه به وب نوشت! ما سر زدي

    سر افراز نمودي ما را

    چرا كه بهتون نمياد طلبه باشيد خيليم مياد

    اصلا همون عكسه كه بالاي وبلاگت گذاشتي تابلوه

    خلاصه از اينكه نظر دادي يه دنيا ممنون

    به پيوندام اضافه كردم

    التماس دعا داريم

    يا علي !

    سلام. لينك شما در وبلاگ سنگفرش حرم قرار گرفت. روزي يك شعر نذر آقا امام رضا(ع). التماس دعا... يا حق!! http://sangfarsheharam.blogfa.com/
    + eddie 
    آرزوهايم در مه گم مي شوند
    . هراسان
    به دنبال مي دوم
    دراين روزهاي گنگ و بي انتها
    عشقي نيست
    ...ياري ،
    غصه ي ديداري
    ..
    پابرهنه مي دوم
    به سوي ابرهاي سرگردان
    ...گم مي شوم
    در هواي رمزآلود معلق
    در ابرهاي آشفته ي بي هياهو
    ...
    آرزوهاي گم شده ي من
    خيلي بلند اند
    دستم نمي رسد
    بگيرمشان
    ...
    + eddie 
    دور دست...

    قدم زنان در ساحل خاکستري مه

    دنبال سادگي دخترکي مي گردم

    که کودکي من بود

    که يکروز

    به اينجا آمده بود

    و نگاهش را با بالهاي يک لک لک

    در ژرفاي بي رنگ مه گم کرد

    از آن پس

    من به تماشاي دور دستها خرسندم

    + eddieneed 
    گفت وگوبا دختران
    برتر المپياد نجوم
    ۴ دختر ايرانى موفقيت را
    در دنيا رصد كردند
    • يك دختر دانش پژوه ايرانى بالاترين نمره دهمين المپياد جهانى نجوم را كسب كرد
    يوسف حيدرى ـ مينو كيا
    يك دختر دانش پژوه ايرانى بالاترين نمره دهمين المپياد جهانى نجوم را كسب كرد
    تيم دانش آموزى المپياد نجوم جمهورى اسلامى ايران با درخشش در دهمين المپياد جهانى نجوم كه در چين برگزار شد افتخار آفريد. در اين مسابقات كه با حضور ۷۸ دانش آموز از ۱۶ كشور جهان در پكن برگزار شد آزاده فتاحى سوادجانى با كسب بالاترين نمره ممكن به طلا دست يافت و به عنوان اولين نفر اين مسابقات معرفى شد. به گزارش روابط عمومى باشگاه دانش پژوهان جوان در اين مسابقات هيوا پذيرا، نيلوفر افسرى اردچى به مدال نقره و جمشيد رضايى ميانرودى، پويا بنى اسدى و نگين سهراب خانى به مدال برنز دست يافتند، سهند پيرباديان نيزديپلم افتخار اين دوره از مسابقات را به دست آورد.
    235044.jpg
    آسمان با هزاران ستاره اش مى درخشد و خاطراتى فراموش نشدنى براى آنهايى كه به سوى آن با چشمانى باز نگريسته اند هديه مى كند.
    در ميان اين خاطرات وقتى چند دختر و پسر نوجوان از ايران براى درخشش در فضاى پهناور علمى نجوم به كشور چين سفر مى كنند شايد برايمان باور كردنى نباشد كه آنها با وجود سن كم شان و از آغاز تولد نجوم در ميان دبيرستانى هايمان بتوانند همچون ستاره اى درخشان ، نام كشورشان را به ثبت برسانند.
    چهار دختر ۱۷ و ۱۶ ساله ايرانى با به دست آوردن مدالهاى طلا و نقره و برنز افتخار آفرين شدند و از اين ميان آزاده فتاحى تنها ستاره دخترى بود كه نامش بر بلنداى بام المپياد نجوم با مدال طلا نشست.

    * از خودت بگو.
    - آزاده فتاحى سوادجانى هستم و در فروردين ماه سال ۶۹ به دنيا آمدم. در سال دوم دبيرستان رشته رياضى فرزانگان كرج درس مى خوانم. پدرم مهندس مكانيك و مادرم بازنشسته و فرهنگى است. فرزند دوم خانواده هستم و خواهرم كه از من بزرگتر است در رشته زبان فرانسه تحصيل مى كند.
    * از چند سالگى به فكر مطالعه در مورد نجوم افتادى؟
    - از وقتى كه در دبستان درس مى خواندم به آسمان و نجوم علاقه زيادى داشتم ولى از دوم راهنمايى به طور خاص وقتى در كلاس نجوم مدرسه شركت كردم، به اين رشته علاقه زيادى پيدا كردم. در آن سال المپياد نجوم برگزار نمى شد ولى وقتى سوم راهنمايى رفتم المپياد برگزار شد.
    * چه كسانى در اين راستا مشوق و كمك تو بودند؟
    - پدر و مادرم مشوق من بودند. در مدرسه هم معلم نجوم ما آقاى باقرى بودند و در زمان المپياد نيز آقاى جعفرزاده خيلى به من كمك كردند.
    * اولين كتابى كه در اين زمينه خواندى چه كتابى بود؟
    - در دوم ابتدايى كتابى در مورد صورتهاى فلكى خواندم و بعد از آن در اين مورد كتابهاى متعددى را مطالعه كردم. در سال دوم راهنمايى بودم كه كتاب ۱۸۶ پرسش و پاسخ نجومى و ساختار ستارگان و كهكشانها را مطالعه كردم و پاسخ خيلى از سؤالات را از اين كتاب گرفتم.
    * از چند سالگى نسبت به آسمان حساس بودى؟
    كلاس چهارم و پنجم دبستان بودم پنجره اتاقم ديد خوبى به آسمان داشت. در آن زمان صورت فلكى جبار را در فصل زمستان مى ديدم و نسبت به آن جاذبه و علاقه خاصى پيدا كرده بودم.
    *امكانات مورد نيازت را چطور به دست مى آوردى؟
    - بيشتر كار من مطالعه بود تا كارهاى علمى به همين علت كتب معرفى شده را مى خريدم و پدرم بود كه در تهيه اين كتابها به من كمك مى كرد.
    * چه مكانهايى مى تواند به بچه هاى علاقه مند و كنجكاو در مورد نجوم كمك كند؟
    - در كرج تقريباً اين مكان وجود ندارد. در تهران ولى رصدخانه زعفرانيه است كه كلاسهاى خوبى در آنجا برگزار مى شود.
    * به بچه هايى كه به اين رشته علاقه دارند براى شروع چه توصيه اى دارى؟
    - بهترين راه براى شروع مطالعه است. يكسرى اطلاعات ابتدايى در رصدخانه زعفرانيه كمك مى كند ولى بچه هاى علاقه مند بايد خودشان كار كنند چون كسى به نجوم اهميت نمى دهد.
    * در ذهن ات چه تعريفى براى نجوم دارى؟
    - ديدن زيبايى هاى آسمان و لذت بردن از آن.
    * آيا در آسمان ستاره اى دارى؟
    - همه ستارگان را دوست دارم و نسبت به آنها احساس خاصى دارم. تا پارسال ستاره صورت فلكى جبار را خيلى دوست داشتم ولى الآن همه ستارگان برايم يكى هستند وهمه شان را دوست دارم.
    * ستاره خاصى را از آن خودت نمى دانى؟
    - نه هيچوقت نخواسته ام ستاره اى تنها به من تعلق داشته باشد و احساس مالكيت نسبت به ستارگان ندارم.
    * هنگام نگاه كردن به آسمان بيشتر دنبال چه چيزى مى گردى؟
    - تا قبل از المپياد و كار منسجم دنبال ستاره ها بودم ولى در هنگام آمادگى براى المپياد من و بيشتر بچه ها به خاطر اينكه دانستن صورت هاى فلكى مهم بود بيشتر دنبال صورتهاى فلكى بوديم و الآن هم بيشتر اشكال آنها در ذهن ما است.
    + eddieneed 

    سوالي داشتم: در حالي که زنان در اينترنت هر روز بيشتر و بيشتر فيلتر مي شوند، در حالي که سايت هاي گروه هاي فعال زنان مثل هستيا و کتابخانه زنان و iftribune و herlandmag و ... بارها و بارها فيلتر شده اند و در حالي که در گوگل حتي جستجو به دنبال women با صفحه احمقانه فيلترينگ مواجه مي شود، برگزاري همايش «زنان و اينترنت در هزاره سوم» يک مقدار مسخره و نخ نما نيست ؟

    + eddieneed 
    شيرين دهقان، برترين زن سال ۲۰۰۶ در عرصه فناوري شد Print This Page!!!

    مهر:رئيس ايراني شرکت مخابراتي انگليسي Arieso عنوان برترين زن سال ۲۰۰۶ در عرصه فناوري را از آن خود کرد.
    به گزارش خبرگزاري مهر، "شيرين دهقان" عهده دار رياست شرکتي است که به اپراتورهاي تلفن هاي همراه کمک مي کند تا برنامه ريزي کنند و مشترکان خود را با هم مرتبط سازند.

    تلاش دهقان در برقراري تناسب بين اين شرکت و نحوه زندگي کارکنان تاثير مثبتي بر داوران در انتخاب وي برجاي گذاشته است.

    بنا بر گزارش بي بي سي، جايزه "فناوري و زنان" که اهداي آن از سال ۲۰۰۵ آغاز شد، موفقيت هاي زنان در بخش فناوري هاي نوين را شناسايي مي کند.

    "شيرين دهقان" از سوي يک هيات ۱۰ نفره از داوران به عنوان زن برتر سال ۲۰۰۶ در بخش فناوري انتخاب شد. وي از سال ۱۹۹۲ در شرکت مخابراتي Arieso مشغول به کار است.

    هدف از اعطاي اين جايزه ترغيب هرچه بيشتر زنان براي گام نهادن به عرصه فناوري عنوان شده است. در حال حاضر ۲۲ درصد از نيروي کاري شرکت هاي فناوري نوين را زنان تشکيل مي دهند

    + eddieneed 
    دختر ايراني، فارغ التحصيل روزنامه نگاري و علوم سياسي ، عضو پارلمان سوئد

    مريم يزدانفر دختر 25 ساله ايراني الاصل در سوئد توانسته وارد پارلمان شود. يزدانفر مي گويد: از دانشگاه دو مدرک خبرنگاري و علوم سياسي دارم، ولي اصلا نمي دانم چطور کارم به پارلمان کشيد؛ در مدرسه ما با گذشت زمان شرايط بدتر مي شد و امکانات کمتر مي شد و مديرمان هميشه مي گفت اين را سياستمداران تعيين مي کنند؛ در خانه هم خيلي درباره سياست با پدرمادرم صحبت مي کرديم و هميشه مي دانستم سمت چپ سياست هستم، چون عدالت برايم خيلي مهم بود .او مي گويد تا هجده نوزده سالگي فکر مي کردم وطن واقعي من ايران است، ولي در بيست سالگي وقتي به ايران رفتم احساس کردم همه من را به عنوان يک سوئدي مي بينند و اين برايم خيلي سخت بود ولي در نهايت فکر کردم شايد فقط به همين سادگي است که من دو وطن دارم؛ نمي خواهم بگويم نيمي از من ايراني و نيمي از من سوئدي است، بلکه تمام من هم سوئدي است و هم ايراني. (جهان وطني )

    + eddieneed 
    بانوي نيکوکار ايراني، زن سال ۲۰۰۶ بريتانيا
    کاميلا باتمانقليچ، موسس سازمان خيريه کودکان موسوم به "کيدز کامپاني"، به عنوان زن سال بريتانيا انتخاب شده است. کاميلا باتمانقليچ در سن 9 سالگي تصميم مي گيرد که زندگي خود را وقف کمک به کودکاني کند که از امتيازات او برخوردار نيستند. کودکي خانم باتمانقليچ با 11 هزار کودکي که اکنون از امکانات سازمان خيريه او برخوردار هستند، بسيار فاصله داشته است. او نه تنها مورد بي توجهي اطرافيان نبوده بلکه بخش بزرگي از دوران کودکي خود را همراه با شوفر و محافظان امنيتي بين خانه کاخ مانند خانوادگي و هتل هاي لوکس پدرش در رفت و آمد بوده است.او در سن دوازده سالگي براي ادامه تحصيل به بريتانيا فرستاده مي شود. اما بعد از دو سال، دوران کودکي او به دوراني پرتلاطم تبديل مي شود به گونه اي که مشکلاتش در آن زمان با نابساماني هاي کودکاني که اکنون به سازمان "کيدز کامپاني" مراجعه مي کنند بي شباهت نبوده است. او مجبور بود براي تامين هزينه هاي روزمره زندگي خود کار بگيرد.

    کاميلا باتمانقليچ و برخي کودکان در سازمان خيريه کيدزکامپاني

    از آنجايي که او از طفوليت علاقه به کمک به کودکان داشت در اين وهله از زندگي خود نيز تصميم مي گيرد معلم کودکستان شود. پس از گذارندن رشته روان درماني، به عنوان مشاور کودکان کار با کودکان را ادامه مي دهد. اما، کودکان به ندرت در جلسات مشاوره حاضر مي شدند. کاميلا مي گويد: "خيلي زود متوجه شدم که نظام مددکاري (در بريتانيا) مشکلات زيادي دارد چون بر اين فرضيه استوار شده که همواره بزرگتري هست که کودک را به جلسه مشاوره بياورد. من مي خواستم ساختاري ايجاد کنم که کودکان بتوانند مستقيما درخواست کمک کنند و نهادي را پايه گذاري کنم که بتواند نيازهاي کودکان را برآورده کند."

    خانم باتمانقليچ، که مادرش بلژيکي است، در سن 25 سالگي تصميم مي گيرد بازپرداخت وام خانه مسکوني خود را متوقف کند تا بتواند با آن سازمان خيريه خود را تاسيس کند. اکنون هزاران کودک در بريتانيا از مشاوره روان درماني اين سازمان بهره مند هستند. او مي گويد اين روزها بيشتر وقت خود را صرف جلب سرمايه براي تامين و گسترش خدمات اين خيريه مي کند. خانم باتمانقليچ گفت: "من دوران کودکي ام را در کنار کارآفرينان گذارنده ام و اگر به تجارت علاقه داشتم مي توانستم پول زيادي داشته باشم اما من فقط مي خواستم که با کودکان کمک کنم."

    برنده جايزه "زن سال بريتانيا" هر روز و روزي دوازده ساعت در مرکز خيريه "کيدز کامپاني" در محله پکهام در جنوب شرق لندن کار مي کند و يازده سال است که تعطيلات نرفته است. شايد به همين دليل است که او وقت نداشته که خود تشکيل خانواده بدهد. او گفت: "من بايد بين تشکيل خانواده و صرف وقت براي کودکان ديگر انتخاب مي کردم. من مي دانستم که نمي توانم به لحاظ عاطفي در اين حد به هر دو آنها متعهد باشم."

    "کيدز کامپاني" در سال 1996 ميلادي تاسيس شده است و کمک هاي عملي و آموزشي در اختيار کودکان آسيب پذير (که سرپرستان آنها قادر به نگهداري از آنها نيستند) مي گذارد. منبع : بي.بي.سي

    + eddieneed 
    مرد جواني در ارزوي ازدواج با دختر كشاورزي بود...
    كشاورز گفت برو در ان قطعه زمين بايست.من سه گاو نر را ازاد مي كنم اگر
    توانستي دم يكي از اين گاو نرها را بگيري من دخترم را بتو خواهم داد.
    مرد قبول كرد.در طويله اولي كه بزرگترين بود باز شد . باور كردني نبود بزرگترين
    و خشمگين ترين گاوي كه در تمام عمرش ديده بود. گاو با سم به زمين مي
    كوبيد و به طرف مرد جوان حمله برد. جوان خود را كنار كشيد تا گاو از مرتع
    گذشت.دومين در طويله كه كوچكتر بود باز شد.گاوي كوچكتر از قبلي كه با سرعت
    حركت كرد .جوان پيش خودش گفت : منطق مي گويد اين را ولش كنم چون
    گاو بعدي كوچكتر است و اين ارزش جنگيدن ندارد.
    سومين در طويله هم باز شد و همانطور كه فكر ميكرد ضعيفترين و كوچكترين
    گاوي بود كه در تمام عمرش ديده بود.
    پس لبخندي زد در موقع مناسب روي گاو پريد و دستش را دراز كرد تا دم گاو را بگيرد...
    اما.........گاو دم نداشت!!!!
    + eddieneed 

    خبرگزاري زنان ايران – دفتر مرکزي

    سرويس شهري ، شهردار زن

    تنها شهردار زن ايران با حکم ديوان عدالت اداري کشور ابقا و در پست خود مشغول به فعاليت شد.


    مهري روستايي گرايلو در گفتگوي اختصاصي با خبرگزاري زنان ايران "ايونا" افزود : با توجه به پيگيري هاي به عمل آمده و حکم ديوان عدالت اداري فعلا در پست خود به عنوان شهردار ساوه باقي هستم .

    وي با بيان اينکه متاسفانه از سوي مراجع و مسوولين استاني تحت فشار شديد روحي و عملکردي مي باشم اظهار داشت : من همچنان اماده ارائه خدمات به مردم هستم و همچنان با هر گونه تخلفي در سطح شهر برخورد خواهم نمود ونسبت به عدم عزل خود پافشاري دارم .

    تنها شهردار زن ايران به خبرنگار ايونا گفت : هنگام بازگشت به پست مديريتي شاهد سرقت تمام وسايل و به هم ريختن دفتر کارم بودم و اين در حالي است که با توجه به اعلام سرقت به نيروي انتظامي ، اين نيرو به درخواست بنده هيچ توجهي نشان نداد.

    سلام عليكم

    خودتان را اصلاح كنيد تا خدا شما را اصلاح كند ...

    التماس دعا

    يا علي

    پ.ن:كلي گفتم ...

     <      1   2   3   4   5    >>    >