سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مردان ضعیفه

ارسال‌کننده : گل دختر در : 85/7/6 11:15 عصر

9 مهر 1384

قالت یکی از بانوان دامت برکاتها :

بهمون میگن ضعیفه ، چون خواسته هامون ضعیفه !

بازیهای فوتبال اخیر را یادتان هست که خانمها غوغایی به راه انداختند که چرا ما را در استادیوم راه نمیدهند ؟ و آخر هم به زور خودشان را در میان تماشاچیان چپاندند ! و بعد هم که به جام جهانی راه پیدا کردیم همپای مردان به شادی و پایکوبی پرداختند ! ( متاسفانه در حال حاضر به عکسهایش موجود نیست تا مستفیذتان کنیم )

چند وقت پیش در تلویزیون خبری پخش کرد مبنی بر اینکه بحمد الله بانوان کشور در رشته چوگان هم سر رشته ای دارند و با اینکه سابقه کار رسمی در این رشته به چند سال بیشتر نمیرسد دوازده عضو رسمی بانو داریم .

چند وقت پیشترش صعود بانوان کوهنورد را به قله اورست شاهد بودیم . البته ناگفته نماند که این صعود با مشایعت تنی چند از آقایان میسر شد و البته از گروه بانوان چندین جامانده هم داشتیم اما مهم این بود که یکی دو بانوی مسلمان بر بام جهان پای گذاشتند .

همین چند روز پیش بود که شنیدم بانوان فوتبالیست کشورمان در مسابقاتی که به خاطر ندارم و مهم هم نیست از تیمی که آن هم مهم نیست هفت بر هیچ بردند .

راستی ، آن ور آب هم اوضاع به همین منوال است . نام « آنا دی تونی » به عنوان نخستین زنی که روز یکشنبه یک مسابقه لیگ حرفه ای فوتبال مردان را در ایتالیا قضاوت  کرد ، در تاریخ ثبت شد . فکرش را بکنید زنی با لباس مخصوص داوران در میان میدان ایستاده و تمام حرکات مردان ورزشکار را به دقت بررسی میکند . ناگه یکی به دیگری پشت پایی میزند و بعد چند فحش آبدار چاشنی اش میکند . داور قصه ما در سوت خود می دمد اما صدا به همه نمیرسد . دوباره و سه باره و باز هم نمیرسد . چهره اش برافروخته شده سوت را به کناری می اندازد و با صدای گوش خراشی در حالی که پاهایش را به زمین می کوبد جییییییییغ میزند که بازی را متوقف کنید . و جای جالب قضیه اینکه با اشارات چشم و ابروی بازیکن خاطی و دلبری و دل آوری قضیه ختم به خیر می شود و امر خیر !  ( ناگفته نماند که در این صورت بازیهای فوتبال هم شامل قانون فیلترینگ و سانسور خواهند شد )همانطور که مشابهش را در مذاکره ویژه آقای« برلونسکی »نخست وزیر ایتالیا با خانم «تاریا هالونن» نخست وزیر فنلاند دیدیم .

اصلا چرا دانه دانه رشته ها را برمی شمرم . اگر شما خواننده گرامی ورزشی را سراغ دارید که بانوان خودشان را در آن قالب نکرده اند خبرمان کنید !

بهانه های خوبی هم دارند . ورزش ، سلامتی ، نشاط ، شادابی . گفتند بیاییم دوره بازی های اسلامی زنان راه بندازیم تا مشکل حضور بانوان محجبه را در مسابقات بین المللی  نداشته باشیم . امسال که چهارمین دوره اش برگزار شد گلاب به رویتان ، روم به دیوار ، اینقدر مراسم افتتاحیه و باقی مراسمات دور از شان زنان مسلمان بود که حتی تلویزیون هم حاضر به پخش آنها نشد .

بهمون میگن ضعیفه چون خواسته هامون ضعیفه ! شخصیت خودمان را در حد یک بازوی توانمند تنزل داده ایم آن وقت طلبکاریم که چرا زنان نمیتوانند رئیس جمهور شوند یا چرا یک زن در کابینه موجود نیست ؟! و ای کاش بازوی توانمندی بودیم و میتوانستیم چرخی از صنعت کشور را به حرکت در آوریم . شده ایم مردان ضعیفه ! چرا فکر میکنیم یک مرد ناقص به یک زن کامل برتری دارد ؟! و چرا توانایی های فکری خود را بروز نمیدهیم ؟! نکند از آن بی بهره ایم ؟!

معاذ الله ...  

 

 آو راستی داشت یادمان می رفت . از این مطلب به بعد رسومات گذشته که همان معرفی یک لینک در هر مطلب است را دنبال میکنیم .

برای شروع بد نیست نوشته های دلنشین را بخوانید تا بعد . ( خواهشا بخوانید چون در معرفی این وبلاگ تاخیراتی داشتم که از صاحب وبلاگ پوزشمندم )

 

 




کلمات کلیدی :

الکسا