سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خشانت علیه زنان

ارسال‌کننده : گل دختر در : 85/7/10 6:25 صبح

5 اردیبهشت 1385

کاغذی به سایز A3 روی میز استاد بود . تصویر یک پرنده که روی نمی دانم چی ایستاده بود و در کنارش بزرگ نوشته بود :

حجاب

البته به گونه ای که با تلفیق الف و ب می شد به صورت « حُجب » هم خواندش .

و استاد که انگار به مذاقشان خوش نیامده بود شروع به سخن رانی نمودند . از هر دری سخن گفتند . از طرح مبارزه با بی حجابی تا مشاهداتشان از فرانسه و ایتالیا و مردمان آن سرزمین که چقدر چنانند و بهمانند !

دانشجوها هم در اثنای سخن رانی انفرادی استاد چیزهایی می پراندند که خنثی می شد !

ما هم گفتیم به عرض ادب چشمه ای از علم سرشارمان را نثار نخبگان حاضر برسانیم . از قضا ولوم صدامان پایین بود و لذا به جلوی کلاس فراخوانده شدیم . نفس عمیقی و اعتماد به نفس و من می توانم و از این چیزا ! خلاصه نطق سه دقیقه ای مان را کردیم اما افسوس با اینکه استاد معتقد بود فقط قصد شنیدن و نه قضاوت کردن در مورد آراء را دارد اما خوووووب نطق ما را خنثی کرد!

وبلاگ را هم که ملتفتید ... گذاشته اند برای این مواقع !

در گوشه ای از بحث ، یکی از دانشجویان گفت که خشونت علیه زنان در کشورهای خارجی زیاد است اما استاد نفیش کرد و گفت که برعکس است . من هم اطلاعات مختصری که داشتم را رو کردم که:

 « آمار ، حکایت از خشونت خانوادگی – و نه جنسی – زنان در کشورهای خارجی دارد . این خشونت که معمولا از طرف همسر است همراه با ضرب و شتم و بزن و بکش هست که مخالفتهای زیادی هم علیهش صورت گرفته . اما ریشه این مشکل را می توان خود زنان دانست . در کشورهایی که زنان به همه نوع فعالیت اجتماعی روی آورده اند و دوشادوش مردان حضور اجتماعی دارند . از راننده اتوبوس و رئیس پلیس گرفته تااااا وزیر امور خارجه . در چنین کشورهایی مرد ، موقعیت و منزلت خود را رو به افول می بیند و ناچار از حربه زور بازو استفاده می کند . نتیجه آمار وحشتناک خشونت علیه زنان است . به همین سادگی!

در ایران هم آمدند تا میزان خشونت علیه زنان را متر کنند و آمار بیرون دهند و آه و وای کنند . و کردند هم . اما ببینید مصادیق خشونت را در ایرانمان . محکم کوبیدن در توسط شوهر . داد زدن شوهر . گوش نکردن به حرف خانوم و و و ....

این مصداقی بود برای لُب کلامم که متأسفانه هنگام بیانش در کلاس بُلدَش نکردم و الان می کنم!

این وضعیت زنان در کشورهای خارجی اولا دور نمایی است از آینده کشورمان ، اگر به همین خط پیش برویم و ثانیا اشتغال بی حد و مرز زنان و متحول شدن نقش های اجتماعی اگر چه ظاهری فریبنده دارد و شعار بسیاری از تشکلهای فمینیستی روشنفکر نمای ایران است اما عواقب و مضراتی هم دارد که نباید از آن غافل بود . »

 




کلمات کلیدی :

الکسا