سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یه سئوال اساسی، یه پیشنهاد عالی

ارسال‌کننده : در : 88/10/1 7:48 صبح

به نام خدا
پست قبل رو که زدم تعدادی از دوستان گفتند : "شما که تا حالا امریکا نرفتی چطور در موردش می نویسی ؟"
یه سئوال اساسی
آیا واقعا لازمه که آدم از لحاظ فیزیکی جایی بوده باشه تا بعد بتونه در مورد اون مکان یا کشور بنویسه یا نظر بده؟
 حتما تا به حال اسم «فیلم کازابلانکا» به گوشتون خورده. فیلمی متعلق به چند دهه قبل که خیلی سرو صدا کرد و در عرصه ی فیلم سازی اثر موندگاری شد. وقتی کارگردان گفت که هیچ وقت کازابلانکا نبوده و اونجا رو ندیده برای همه جای تعجب داشت اما با این وجود خیلی خوب تونسته بود واقعیتش رو به تصویر بکشه. البته این فیلم مال سالها قبله و پدران ما واسه دیدنش به سینما رفتند قبول. تو دوره ی ما «لارس فونتریه» سازنده ی «فیلم داگ ویل» که نگاه شدیدا انتقادی به جامعه ی امریکا داره، یک مرد دانمارکیه. اون در حالی در «داگ ویل» امریکا و مردمش رو شدیدا نقد میکنه که هیچ وقت اونجا نبوده و از نزدیک ندیده!
 بعدشم دوره ی ما عصر ارتباطات و اطلاعاته. وقتی گوشه ای از دنیا برگی از درخت می افته سه سوته فیلمش تو اینترنت به اشتراک گذاشته میشه و مردم به راحتی میتونن اونچه که میخوان رو بدونن و ببینن! پس...
یه پیشنهاد عالی
از وقتی از
translate استفده میکنم ذهنم از محدوده ی وبلاگ ها و سایتهای فارسی زبان خارج شده و با اطلاعات بکر و دست نخورده ای رو به رو شدم. احساس میکنم دنیای تازه ای به روم باز شده. بعد از نظرات آخرین پستم به سرم زد نظر مردم کشورهای دیگه رو در مورد سیاست های امریکا و بخصوص اوباما شخصا بفهمم. حالا از این فرصتی که برام پیش اومده خیلی خیلی خوشحالم.  بله بیشتر مردم دنیا با ما همصدا هستند. اگه مایل باشین میتونین عکس ها و خبرهای مربوط به واکنش مردم در مورد سفر رئیس جمهور امریکا به کشورهای مختلف رو ببینین و بخونین. شاید اینطوری بتونین بیشتر به مطالب بدون فیلتر برسین نه فیلتر شرق و نه فیلتر غرب!
 پیشنهاد میکنم از
translate برای ترجمه استفاده کنین. البته زبان منم فول فول نیست ولی خوب گاهی انگلیسیش میکنم گاهی عربی و بالاخره 90 درصدش رو میتونم ترجمه کنم.
اجازه بدین چند موضوع جذاب برای تحقیق پیشنهاد کنم:
آیا مایلید موضوع اولتون:
obelisk+obama باشه؟ شاید بد نباشه چاشنی شیطان پرستی و ستاره ی ششگوش رو هم بهش اضافه کنین!
 هیچ میدونین چرا آل سعود ستون شیطان رو نابود کرده و به جاش دیوار گذاشته؟ آیا میدونین معمار جدید مسجد الحرام کیه؟ کجائیه؟ و مسلکش چیه و نقشش تو حذف نماد تاریخی شیطان از سرزمین مسلمونها چی بوده؟




کلمات کلیدی :

الکسا