سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاسه چه کنم

ارسال‌کننده : در : 88/9/12 9:49 عصر

اولی – هیچکس به ولخرجی زن من نیست … همیشه از من پول می‌خواد!
دومی – با اینهمه پول چه کار می‌کنه؟
اولی – نمی‌دونم، … چون هیچوقت بهش نمی‌دم!

زن گریه کنان رو به شوهرش می گوید: چرا حاضر نیستی یک پالتو پوست برایم بخری !؟ من اگر سرما بخورم و بمیرم که مخارج به خاک سپردنم برایت گرانتر تمام می شود. مرد با حسرت سری تکان داد و گفت : می دانم ، می دانم ، اما آخر آن فقط یک مرتبه است !
و
...
معمولا وقتی یک چیزی بین مردم باب شود برای آن لطیفه می سازند و وسیله ای برای خنده!

خوب این هم یکی از این موارد. ولی اینطور لطائف، بیشتر من را به فکر فرو می برد تا خنده! به این فکر که اینها ممکن است از کجا نشأت بگیرد، اصلا مگر هر خرج کردنی را ولخرجی میگویند!
در جایی خواندم که یکی از دلایل زیاد خرید کردن برخی خانم ها را پوشاندن نقاط ضعف درونی انها می دانست! البته این حرف شاید در ظاهر کمی قابل قبول باشد، ولی دلیل تام و کامل و معقولانه ای نیست.

بیشتر آن می تواند بی برنامگی و نداشتن نظم در زندگی باشد. ما همیشه پیش خودمان فکر میکنیم که اگر ما درآمد بیشترى داشته باشیم، تمام مشکلات و غصه‏هاى مالى ما حل مى‏شود، در حالی که این فکر غیر عاقلانه ست. درآمد زیادتر، درد را دوا نمى‏کند. اگر هزاری هم پولدار باشیم ولی برنامه اقتصادی درستی در زندگی نداشته باشیم باز هم به پولی و کمبود میخوریم.

یکی از مشکلاتی هم که اکثر خانم با همسرهایشان دارند سر این موضوع ست که چرا در خرید خانه خساست بخرج می دهند، و مرد هم در مقابل به او می گوید من خسیس نیستم تو ولخرج هستی! ولی از این غفلت دارند که اگر خرج شان را با دخلشان یکی شود دیگر نه مرد به زن می گوید تو ولخرج هستی و نه زن به مرد میگوید تو خسیس هستی!

اگر همان روز اول که حقوق را میگیرند، زن و مرد با هم برنامه ریزی کنند و حد خرج را برای هر کدام تعیین و خرج های اضافی را کم کنند دیگر آخر سر کاسه چه کنم چه کنم دست نمیگیرند! و این تکه ها را بهم نمی چسبانند!

+ توصیه‏هایى به خانم‏هاى خانه‏دار براى تنظیم اقتصاد خانواده‏




کلمات کلیدی : خانواده، اقتصاد، خساست، در آمد، برنامه ریزی، محبت، خرج اضافه

کشف

ارسال‌کننده : گل دختر در : 88/9/10 1:23 صبح

کشف
کشف اتم
کشف کرات
 کشف حجاب
ما هم سهمی داریم


خیابان
ادکلن های متفاوت
بی تفاوت از کنار هم می گذزند
عطر سلامی نمی شنوی!


جراح
با دل های این مردم 
متخصص قلب 
جراح پلاستیک است


ارزش ها
زیر همه چیز خالی شده است
حتی ابروی مردان
 

خیابان
پسران ...دختران...خیابان عفیف آباد
دماغ ها جراحی شده اند
ریش ها طراحی شده اند

 
چت
اتاق چت
خلوت
دبلیو دبلیو دبلیو داد کام



قرار معاشقه ای در اینترنت
لیلی با لنز آمده است
مجنون با بنز آماده است



زن به زرق و برق می اندیشد
مرد به قبض برق می اندیشد
زرق و برق ، قبض برق ، زرق و برق


1- ترانک ها از دکتر غلامرضا کافی
2- درباره شاعر و ترانک (+)
3- عنوان دو ترانک آخر را نمیدانم.




کلمات کلیدی :

اگر من وزیر بهداشت بودم!

ارسال‌کننده : در : 88/9/5 6:39 عصر

امروز قرار بود استاد فقه مان طرز کفن کردن را به ما آموزش دهد، همگی به اتاقی رفتیم و یک نفر داوطلب شد برای میت شدن!
ایشان قبل از شروع به کار، اول واجبات موقع مردن را ذکر کرد، اینکه موقع احتضار حتما پاهایش رو به قبله باشد، و خوب نیست موقع مردن شخص، خودتان را روی سینه اش بیندازید!
صحبت های خیلی زیادی کرد و دل استادمان خیلی پر !
می گفت اگر من وزیر بهداشت شوم اولین کاری که می کنم این است که، تصویب کنم هر پزشکی که فارغ التحصیل شود حتما یک دوره فقه و احکام شرعی اش را هم ببیند، چون داخل بیمارستان ها خیلی راحت کارشان را انجام می دهند و دریغ از اینکه این کار حرام است و یا واجب!

خیلی از پزشکان چون از مسائل شرعی خود بی اطلاع هستند خیلی از مسائل را مراعات نمی کنند و خیلی راحت با بیمارشان بر خورد می کنند، در معاینه کردن توجه ندارند که تا چه حد مجاز هستند پیش بروند، پرستاران هم که به تبع وظیفه شان موقع نظافت و یا تزریقات خیلی راحت با مرد ها و زن ها در تماس هستند ! این در حالی ست که این کارها از عهده هم جنس خود بیمار هم بر می آید و اصلا لزومی به این همه اختلاط نیست!
و یا خودتان میدانید رو به قبله قضای حاجت انجام دادن حرام است ولی سیستم بیمارستان ها طوری ست که اصلا به این موارد توجه نشده و بیمار بر روی تخت راحت کارش را میکند غافل از اینکه رو به قبله است!
و اتاق های سی سی یو و ای سی یو را طوری تنظیم نکرده اند که وقتی بیمار خدایی ناکرده اتفاقی برایش افتاد رو به قبله و راحتی جان تسلیم کند! و موقع احتضار کارهای واجب را برای محتضر انجام دهند.

نا سلامتی اینجا کشور اسلامی ست، باید کمی با کشورهای اروپایی و غربی فرق داشته باشد یا نه! اصلا همه ی دروس دانشگاهی باید ملازم رشته ایی که می خوانند احکام شرعی اش را هم بیا موزند.

داشتم قوانینی که به تصویب رسیده رادر اینجا می خواندم، این همه قانون ولی چرا هیچ کدام رعایت نمی شود؟! این همه در مورد اخلاق پزشکی و موازین حقوقی و شرعی در دینمان بیان شده است، چرا پزشکان ما نباید از آن اطلاع داشته باشند؟!

خیلی از بیمارستان اصلا نیروی متخصص زن ندارند، ارتوپدی، ارولوژی، جراحی عمومی ... ، برای همین برای کوچکترین کارها مجبورند به مردها مراجعه کنند، این نامناسب بودن گزینش پرسنل بیمارستان ها هم خودش کلی جای بحث دارد که چرا خیلی از رشته های پزشکی ما با کمبود نیرو و بعضی دیگر با ازدیاد نیرو مواجه هستند، که همه اش بر میگردد به نوع پذیرش دانشگاه ها!

وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، مردم نگاهشان بیش از بیش به احکام و مسائل شرعی معطوف شد، در همین راستا بیمارستانها هم از این قانون مستثنی نبودند، بعد از انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها، در رعایت مسائل شرعی در بیمارستان ها تغییر محسوسی ایجاد شد، چون قبلا اصلا نامی از دین برده نمیشد برای همین این تغییرات به وضوح به چشم می آمد، ولی اکنون با گذشت سی سال در اکثر بیمارستانهای کشور به این مقوله اصلا توجهی ندارند! و خیلی راحت با بیمارانشان رفتار می کنند!

لینک مرتبط :‏ تحقیقی در مورد تطبیق امور فنی پزشکی با موازین شرع مقدس




کلمات کلیدی : زنان، احکام شرعی، پزشکان، بیمارستان ها، وزارت بهداشت، اخلاق اسلامی

و ما هنوز در خوابیم!

ارسال‌کننده : در : 88/9/2 7:23 عصر

وقتی حملات صهیونیست ها به غزه بالا گرفت، تمام وبلاگستان صدایشان بالا رفت که آیی که کودکان و زنان غزه را قتل عام کردند!
وقتی مروه شیروینی را هم در آلمان به شهادت رساندند، کدام سایت و یا وبلاگ بود که از آن چیزی ننویسد!
همه صدایشان در آمد!
یادم نمی رود که با چه خشونتی می گفتند که جنسی که مال صهیونیست هاست تحریم میکنیم، نمی خریم، چون بمبی می شود بر روی سر مردم مظلوم فلسطین و ....
آه ، چقدر شنیدم، چقدر گفتند، و چقدر هم عمل کردند!
شیعیان مظلوم صعده!
چی صعده؟! کجاست؟! خبریه مگه؟!
خدایا شرمنده ام، همین بغل گوش ما نزدیک چند ماه است که در آنجا نسل کشی راه انداخته اند، از همان بمب های فسفری که بر سر مردم غزه ریخته میشد بر سر آنها هم می ریزند!
کو صدایتان؟! چرا جیکتان در نمی آید؟! چرا حرفی نمی زنید؟ چرا مانند جنگ غزه سرو صدا نمی کنید؟ چرا تحریم نمیکنید؟

بخدا خرید از بازارهای سعودی حرام است، حجاج عزیز، هر پولی که شما در قبال کالایی که میدهید و می خرید، وبه عنوان سوغات برای اقوامتان می آورید ، موشکی می شود بر روی سر مردم مظلوم صعده! بر روی سر شیعیان یمن.
قضیه ی یمن مال همین دو سه ماه اخیر نیست، به سالها پیش بر میگردد، همان زمان هایی که شیعیان مظلوم فقط به جرم اینکه شیعه هستند در قیر های داغ برای سرگرمی سوزانده می شدند، کیست که این جنایت ها را محکوم کند.

من در عجبم چرا جمهوری اسلامی ایران، که به عنوان قلب تپنده اسلام و ملجأ مظلومان و کانون توجه شیعیان محسوب می شود، عکس العمل در خوری از خود نشان نمیدهد! شیعیان یمن به چشم دیگری به ایران نگاه میکنند!
یکی از معلمان شیعه در صنعا می‌گوید: اگر یک گربه در لبنان بمیرد، همه دنیا آگاه می‌شود، اما در اینجا که اینچنین شیعیان را به خاک و خون می‌کشند و هیچ کس کمکی نمی‌کند .
چرا باید با گذشت یک سال از حملات وحشینانه حکومت یمن به مناطق شیعه نشین،  متأسفانه حتی بسیاری از شیعیان جهان از این حوادث بی‌اطلاعند؟! برای اینکه حکومت بعثی یمن، از حضور نمایندگان و خبرنگاران رسانه‌ها در استان‌های شمالی یمن جلوگیری می‌کند تا این جنایت خاموش، در هیچ رسانه‌ای انعکاس نیابد، درست همان کاری که در
پاراچنار انجام می دهند!

آنان پیکرهای شهدا را به‌طور کامل می‌سوزانند و سپس با بستن آنها به پشت خودرهای نظامی و با هدف ارعاب مردم، این اجساد را در کوچه و خیابان می‌گردانند تا به قول خودشان مایة عبرت دیگران شود !

این جنایات باید حداقل داخل ایران باید به صورت یک دغدغه در بیاید باید فریاد بلند مظلومیت شیعیان یمن را به گوش جهانیان برسانند سازمان کنفرانس اسلامی را به تشکیل جلسه فوق العاده دعوت کنندو طرح هائی برای توقف جنگ یمن ارائه نمایند و تلاش های موثری را در جهت رفع ظلم از شیعیان یمن بعمل آورد...
حوزه‌های علمیه، شیعیان یمن را دریابید!
سهم ما در نسل کشی صعده

جنبش شیعیان یمن و جنگ ششم صعده
کشتار شیعیان یمن و مسئولیت ما

آیا این اطفال غرقه به خون نظامیان الحوثی هستند؟! 
با دولت سعودی قطع رابطه کنید




کلمات کلیدی : شیعیان یمن، صعده، سعودی، وهابیان، امریکا، سیاست ایران، سکوت جهانی

ازدواج آسان؟

ارسال‌کننده : گل دختر در : 88/8/30 1:1 صبح

هفته پیش در یک برنامه تلویزیونی از خانمی پرسیدند به نظر شما ازدواج آسان یعنی چه؟
گفت: یعنی ازدواجی که اینقدر پول داشته باشی که اصلا به مشکل برنخوری!

آیا مشکل جوانان ما انتخاب مورد مناسب ازدواج هست یا مراسم ازدواج یا دوام اقتصادی و روحی زندگی بعد از ازدواج؟



کلمات کلیدی : ازدواج، ازدواج آسان، مراسم

<      1   2   3   4   5   >>   >

الکسا